Т-55

Купили сте си нов модел? Споделете Вашите впечатления - какво намерихте в кутията, как Ви се струва отливката, инструкцията и декалите... Оценете модела.

Мнениеот ARTU » 10 Яну 2009, 18:15

Моделите на Трумпи в 1/72 напоследък, а и изобщо, изглеждат добре отдалеч, ама като се вгледаш... мъка. Дали и при тях бързането не прощава? Или залитат по опростени уоргемърски матрици?
Така се бях навил за един хубав и реалистичен Т-55 :cry:
Активни проекти: FW-190A-8/R-11 (REV) ██[][][] ; FW-190F-8 (REV) ██[][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11299
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот DDt » 10 Яну 2009, 19:26

Или пък си изследват техните китайски лицензни версии... И да базират моделите си на тях...
Аватар
DDt
Ненадминат
Ненадминат
 
Мнения: 4533
Регистриран на: 29 Сеп 2006, 10:30
Местоположение: София

Мнениеот Milowitz » 10 Яну 2009, 19:52

Toва с ролките не е проблем.Както каза Георги с дрила съм се справил за 10 мин.Интересуват ме геометриите на купола и черупка.Моля ако някой има моделите на ACE,Trumpe и PST,да щракне едно фото,наредени един до друг.
Любомир Николов (Мilowitz)

Изображение
Аватар
Milowitz
Ненадминат
Ненадминат
 
Мнения: 4466
Регистриран на: 04 Апр 2006, 20:55
Местоположение: София

Мнениеот Georgi Grigorov » 11 Яну 2009, 00:37

E az нали поех ангажимент да ги снимам, за съжаление днес се прибрах малко късно и на лампи само това се получи, утре като стана и се освестя ще се постарая повече, доти триножник ще разгъна:)
Изображение
Изображение
Иначе докато ги редих забелязах нещо интересно, и АСе и ПСТ имат по-тънки калници 0,9 мм, и 0,5 мм, срещу 1мм за Трумпетер, също така подпорите на калниците са по-тънки при ПСТ 0,45 срещу 0,7 на трумпетер, Чисто субективно най-силно "осещане за Т-55" добивам от АСЕ,
Така, сега сравних сеченията на основите на куполите, габаритите на 5-те съвпадат, като АСЕ и Трумпетер са припокриват и са леко по-тумбести от ПСТ в носовата част.
Корпусите са с еднаква дължина, но ПСТ и Трумпетер са с еднаква широчина която е 0,5 мм по-голяма от АСЕ...визуално изглежда повече но шублерът каза 0,5. Итересното е че АСЕ въпреки ЛНН технологията с ауспели да докарат доста прилична мережичка на надмоторните отвори, Трумпетер не са и опитали а ПСТ получават голям минус в тази област...айде стига толкова, утре ако се събудя в човешко настроение ще снимам детайлно.
Georgi Grigorov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 350
Регистриран на: 04 Мар 2007, 23:41
Местоположение: София

Мнениеот Milowitz » 11 Яну 2009, 00:53

Корпуса на АСЕ ми се вижда по-мъничък от останалите два.А куполата ,наистина по прилича на Т-55.
Любомир Николов (Мilowitz)

Изображение
Аватар
Milowitz
Ненадминат
Ненадминат
 
Мнения: 4466
Регистриран на: 04 Апр 2006, 20:55
Местоположение: София

Мнениеот Georgi Grigorov » 11 Яну 2009, 11:22

Корпусите са с еднаква дължина, просто АСЕ-овският няма на какво да се подпре отзад и стои наклонен.
Georgi Grigorov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 350
Регистриран на: 04 Мар 2007, 23:41
Местоположение: София

Мнениеот DDt » 11 Яну 2009, 14:15

Има някакъв проблем с първата ти снимка, Георги. Поне при мен не се зарежда.
Иначе оставам с усещането, че Т-55 на китайците си е китайският Т-55 - тип 69 или нещо такова. Малко по-късно днес ще сравня с наличните чертежи.
Аватар
DDt
Ненадминат
Ненадминат
 
Мнения: 4533
Регистриран на: 29 Сеп 2006, 10:30
Местоположение: София

Мнениеот Vesselin » 11 Яну 2009, 16:30

Темата стана доста сложна.
Такаче ако може да напишете на снимките коя матрица на коя фирма.
:roll:
Аватар
Vesselin
Маниак
Маниак
 
Мнения: 500
Регистриран на: 01 Дек 2006, 17:56
Местоположение: Sofia

Мнениеот Georgi Grigorov » 12 Яну 2009, 10:17

Изображение
Taka kak e? Иначе съжалявам за забавянето но Работа ме издебна в засада и сега я боря.
Корпусите поне по хоризонталният лист са с еднакви размери, визуална разлик аможе да идва от това как са разчленени в задната си част при малкият налконен горен лист. също так апредната подвижна част на калника "плава" в размери.
Корпусите и куполите са както следва, от ляво на дясно АСЕ, Трумпетер ПСТ.
Моделите, апаратъти триножника са с мен в офиса, но не обещавам че ще мога да снима днеска.
Иначе както казва братушките "не всичко е толкова шоколадово".
ако бях Сергей Голиков (или на близко ниво) бих правил АСЕ, но понеже не съм и Трумпетерският все пак е достатъчно приличен......
Georgi Grigorov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 350
Регистриран на: 04 Мар 2007, 23:41
Местоположение: София

Мнениеот Georgi Grigorov » 12 Яну 2009, 12:11

Naprawih нови снимки уж по-добри:
Изображение
Изображение
Изображение
Корпуси и кули, от ляво на дясно АСе, Трумпетер, ПСР,
колела, от горе -в същият ред.
Ако трябва нещо друго, или същото но по-старателно, казвайте.
Georgi Grigorov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 350
Регистриран на: 04 Мар 2007, 23:41
Местоположение: София

Мнениеот Milowitz » 12 Яну 2009, 13:00

В личен план,аз се бях приготвил за тяло и купола от АСЕ и ходова от РST.Сега определено съм раздвоен.В първия случай-една година работа,а в случая с Трумпетер-един месец.
Любомир Николов (Мilowitz)

Изображение
Аватар
Milowitz
Ненадминат
Ненадминат
 
Мнения: 4466
Регистриран на: 04 Апр 2006, 20:55
Местоположение: София

Re: Т-55

Мнениеот ARTU » 29 Апр 2017, 23:38

T-55A/AM, 1/72 REVELL, кат.№ 03304

През 1955 г. започва и работата по нова сериозна модификация на танка Т-54 под името „Обект 155“. В нея се появяват ред нововъведения като: система за противоатомна защита с филтровентилационна система, като е премахнат вентилаторът за очистване на въздуха, чийто изход е пред люка на пълнача, термодимова апаратура, автоматична противопожарна система, бак-стелажи, които едновремено позволяват увеличаване на боекомплекта на танка и обема на зарежданото гориво, премахната е зенитната картечница като неефикасна и е преработен люкът на пълнача, инсталирани са мощен въздушен компресор, улесняващ пуска на двигателя, чиято мощност нараства от 520 на 580 к.с., както и планетарни бордови предавки.

В средата на 1957 г. новата машина е приета на въоръжение под името Т-55, а серийното производство започва година по-късно – в средата на 1958 г. След 1962 г. Уралвагонзавод започва производството на новия танк Т-62 и производството на Т-55 продължава в Омския завод за транспортно машиностроене, а по лиценз в Полша и Чехословакия. През същата 1962 г. се появява и модернизираният вариант – Т-55А. Основно внимание при него е отделено на защита на екипажа от оръжията за масово поразяване и танкът е съоръжен с допълнителна вътрешна противорадиационна обшивка – ПОВ, изградена основно от полипропилен и борен оксид. Тя служи и като допълнителна защита срещу проникнали осколки – така Т-55 е първият серийно произвеждан танк, защитен и от ударната вълна, и от проникващата радиация. Премахната е и курсовата картечница, с която стреля механик-водачът, защото се е оказала неефективна. Т-55А е приет на въоръжение със заповед на министъра на отбраната от юли 1962 г. Т-55А се произвежда изцяло в завод №174 в Омск (по късно – Завод за транспортно машиностроене). От 1965 г. се въвеждат в употреба новите и по-надеждни вериги с гумено-метални шарнири. За борба срещу вертолетите от 1969 г. отново започва да се монтира 12,7-mm зенитна картечница ДШК-М.

Когато през 2016 год. излезе настоящия модел на REVELL, се надявах, че най-после ще имаме добър и коректен модел на тази машина. Танкът ми е слабост, тъй като покрай него съм бил година и половина в живота си. За съжаление купищата детайли (131 на брой) и хубавото леене не могат да компенсират сбърканата геомерия и поредните издевателства на Матиас Конрад и над тази машина.

Моделът е в стандартната кутия на Revell със странично отваряне от мек картон. Рисунката отгоре не е нещо особено. В кутията има инструкция и декали, както и найлонов плик, запечатан с два ленти тиксо, в който са платките с детайлите. Надписът отстрани ни информира, че изработката е полска.

Инструкцията представлява книжка от гланцирани листове във формат А4, състояща се от шест листа, пълноцветен печат. Интересната част започва от пета страница, където са изобразени платките и схемата на детайлите върху тях. Боите са дадени на четвърта страница и са само с описание, без привързване към конкретен производител. Схемите за изработка са от шеста до десета страница, онагледяването е сравнително добро, като трябва да се следи внимателно кои детайли са за руска/виетнамска машина, и кои за германска/полска. Камуфлажните схеми са на единадесета и дванадесета страница - имаме една руска, една виетнамска, една полска и една германска машина. Разликата е в декалите и някои детайли. Самите декали са фино отпечатани в Италия, без забележки или разминавания в цветовете.

Платките с детайлите са общо четири, като отливката е от сива пластмаса, видимо без дефекти или леяци. Няма да изброявам кои детайли на коя платка са разположени. Ще започна с негативите. Лично за мен първото негативно впечатление беше свързано с допълнителните резервоари, които са отляти за стойките си. Отделно пък стойките са отляти за задния брониран лист на корпуса. Уникален подход! Вторият проблем е моторното отделение - има рамки, но няма мрежи. Нататък - едното въже за теглене е от две части, куполата на танка е тотално сгрешена, а цевта на оръдието е дебела, та не се трае. Предните водещи ролки на веригата са плътни, което не е вярно; по вътрешната част на веригите имя сериозни следи от ежектори, а комплектът за ОПВТ е даден за монтаж отзад, над някакъв винкел, който не знам откъде е дошъл. Брезентът в основата на оръдието е изобразен абсолютно постно. Другата хубава новина е, че за този модел никой не прави детайлизация.

Купих модела още при излизането му, с надеждата, че най-после ще имам хубав макет на танка, на който съм служил в казармата. Уви, за цена около 30 лева получавате подигравка с Т-55. Нещо, кото дори не си струва да започвате. Сега цялата ми надежда е в анонсирания Т-55 от Modelcollect в този мащаб. Изобщо не препоръчвам!

Активни проекти: FW-190A-8/R-11 (REV) ██[][][] ; FW-190F-8 (REV) ██[][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11299
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Re: Т-55

Мнениеот ARTU » 19 Фев 2018, 22:36

T-55AM/AM2B, 1/72 REVELL, кат.№ 03306

В началото на 80-те е направена сериозна модернизация, имаща за цел да доведе наличните танкове Т-55 и Т-55А до ниво на защитеност и огнева мощ като Т-64А и Т-72. През април 1983 г. новите модификации са приети на въоръжение като Т-55М и Т-55АМ (М – от „модифицированной“). Те са оборудвани с нова система за управление на огъня „Волна“, включваща лазерен далекомер КДТ-2, балистичен изчислител БВ-55, двуплоскостен стабилизатор „Циклон“ М1, нов прицел на мерача ТШ2Б-32ПВ с независима стабилизация на зрителното поле във вертикална плоскост. Добавена е система за изстрелване на управляеми ракети 9К116 „Бастион“. Нова е и радиостанцията – Р-173. Подсилена е бронировката на куполата, челната корпусна броня и дъното под механик-водача, което води до увеличаване масата на машината – 40,9 за Т-55М и 41,5 t за Т-55АМ. Монтира се и нов, по-мощен двигател – дизелов В-55У с 620 к.с., а по-късно и многогоривен дизелов В-46-5М с 690 к.с. Монтирани са допълнителни гумено-текстилни противокумулативни екрани отстрани. На десния борд има димови гранатомети. Т-55АМ2B е Т-55АМ2 c комплекс управляемо въоръжение 1К116-1 "Бастион". Модификацията става стандартна за машините от Варшавския договор.

Тъй като животът ми премина и на Т-55АМ2, резонно възникна желание да имам и тази модификация. MODELCOLLECT си останаха само с анонса, поради което отново се насочих към REVELL.

Геометрията продължава да е сбъркана, а Матис Конрад отнася допълнително негодувание заради възможността да направи Т-55 и липсата на хирург, който да направи операция, за да извади двете му ръце от задника.

Моделът е в стандартната кутия на Revell със странично отваряне от мек картон. Рисунката отгоре не е нещо особено. В кутията има инструкция и декали, както и найлонов плик, запечатан с лента тиксо, в който са платките с детайлите. Надписът отстрани ни информира, че изработката е полска.

Инструкцията представлява книжка от гланцирани листове във формат А4, състояща се от шест листа, пълноцветен печат. Интересната част започва от пета страница, където са изобразени платките и схемата на детайлите върху тях. Боите са дадени на четвърта страница и са само с описание, без привързване към конкретен производител. Схемите за изработка са от шеста до десета страница, онагледяването е сравнително добро, като трябва да се следи внимателно кои детайли са за руска, унгарска или немска машина. Камуфлажните схеми са на единадесета и дванадесета страница - имаме една източно германска, една унгарска две съветски машини. Разликата е в декалите и някои детайли. Самите декали са фино отпечатани в Италия, без забележки или разминавания в цветовете.

Платките с детайлите са общо четири, като отливката е от сива пластмаса, видимо без дефекти или леяци. Няма да изброявам кои детайли на коя платка са разположени. Негативите си остават същите, както и в предходния модел. На първо място - допълнителните резервоари, които са отляти за стойките си. Отделно пък стойките са отляти за задния брониран лист на корпуса. Уникален подход! Вторият проблем е моторното отделение - има рамки, но няма мрежи. Нататък - едното въже за теглене е от две части, куполата на танка е тотално сгрешена, а цевта на оръдието е дебела, та не се трае. Предните водещи ролки на веригата са плътни, което не е вярно; по вътрешната част на веригите има сериозни следи от ежектори, а комплектът за ОПВТ е даден за монтаж отзад, над някакъв винкел, който не знам откъде е дошъл. Брезентът в основата на оръдието е изобразен абсолютно постно. Все още за този модел никой не прави детайлизация. Допълнителната платка G съдържа всички детайли, необходими за доработването до модификация AM/AM2/AM2Bл

Както споменах по-горе, закупих модела, защото Modelcollect загубиха интерес към тази машина в 1/72, а не ми се искаше да се боря с архаичния модел на PST. Моделът на Revell е добър като замисъл, но реализацията е под всякаква критика. Не знам дали да препоръчам, защото се сещам за поговорката: Когато няма риба, и ракът е риба.

Моделът е доставен от чужбина тъй като у нас никой не го предлага.

Активни проекти: FW-190A-8/R-11 (REV) ██[][][] ; FW-190F-8 (REV) ██[][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11299
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Предишна

Назад към В кутията / In-Box Preview

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron