Opel Blitz

Купили сте си нов модел? Споделете Вашите впечатления - какво намерихте в кутията, как Ви се струва отливката, инструкцията и декалите... Оценете модела.

Re: Opel Blitz

Мнениеот ARTU » 06 Яну 2014, 18:28

OPEL BLITZ (Daimler built, L701 Einheitsfahrerhaus), 1/72 RODEN, кат.№ 719

Моделът представя последната серийна модификация на известния немски тритонен камион, който се произвежда по лиценз в завода на Daimler Benz в последните две години на Втората световна война. Машината има изцяло дървена кабина и е технологично опрощавания за поевтиняване на производството. Заради постоянното отсъствие във войската на необходимите за комплектоване камиони, са доставени незначително количество машини от този тип, а основната част от производството навлиза в първите следвоенни години, когато Германия се нуждае от по-голямо количество товарни камиони за възстановяване на стопанството си. От 1944 до 1948 година са произведени близо 11 000 машини от този тип. Някои машини вземат участие през последните месеци на войната на Западния фронт.

Кутията е от твърд картон с гланциран капак. Боксартът е доста спокоен и някак тягостен с този камион, на фона на взривена "четворка". В кутията има инструкция и найлонов плик с детайлите. В плика намираме също и малко декално листче и прозрачен филм с фреймовете на остъклението.

Инструкцията е от четири листа във вид на книжка. На първата страница имаме историческа справка за модела, а на втората - схема на детайлите. Изработката на модела е от трета до седма страница и е реализирана в седемнадесет стъпки. Графиките са много добри. На последната страница е дадена единствената камуфлажна схема, представяща машина.... от DAK през май 1942-ра. Нещо, което противоречи както на дадената от самия производител историческа справка, така и на фактите. Камуфлажът е обичайният тритонален немски. Цветовете са дадени по Vallejo.

Декалното листче е съвсем семпло. Отпечатано е без проблеми, макар и с доста широк филм около самите картинки.

Прозрачният филм с фреймовете за прозорците е с добра прозрачност и стои мащабно добре.

Детайлите са разположени на една голяма платка и две малки.

Платка А съдържа 71 детайла - кабина, два вида каросерия, двигател, ходова част, калници. Моделчето има добър интериор, но хирургическата операция по отваряне на вратите и доста сложна. Отливката е без забележки - тук-таме има леки всмукнатини, а на тавана на кабината и на вратите от вътрешна страна има следи от ежектори. Двигателчето е ювелирно, но мащабно дебелите капаци ще загрозят машината, ако решите да ги оставите отворени. Предницата е взаимствана по-скоро от Omnibus, отколкото от стандартния Blitz на RODEN. С всичките и недостатъци. Пластмасовият детайл за покрита каросерия е доста нереално изглеждащ и препоръчвам да си изработите покривало и шпригли сами. При мен шприглите пристигнаха счупени на две места, едната част на ауспуха е недоотлята в средата, а седалката е със счупено краче. На фона на модела, който в момента изработвам ( Krupp L2H143 Kfz.70 ) това са бели кахъри, тъй като пластмасовите детайли на ICM са се счупили веднъж при опаковането и транспортирането, и втори път при отделянето.

Получаваме и стандартните две платки D - общо 52 детайла (по 26 детайла всяка). Това са колелета, елементи по екстериора и подпори на каросерията. Последните са ювелирно фини и свалянето им от платката и последващото зачистване са доста изнервяща операция.

В заключение - чудесен модел на тази машина. В сравнение с моделите на MAC Distribution, настоящият е доста по-добре както визуално, така и като детайлизация. Муцуната с предната радиаторна решетка са забележимо по-високи и по-широки при RODEN, при сравнима геометрия на кабината. Кой е крив и кой прав - да решават онези с шублерите :x

Моделът е закупен от "Нирахоби".

Активни проекти: FW-190A-8/R-11 (REV) █[][][][] ; FW-190F-8 (REV) █[][][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11188
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Re: Opel Blitz

Мнениеот ARTU » 21 Окт 2016, 20:39

Opel Blitz Tankwagen (Kfz.385), 1/72 RODEN, кат.№ 730

Моделът цистерна-бензиновоз на шаси Opel Blitz. Flugbetriebsstoff Kessel-Kraftwagen (Kfz.385) е построен в сравнително малки количества - цифрите варират от 300 до 500, като снимки на цистерните има до всички видове немски самолети. Същевременно не съм намерил нищо останало до днес, което да изглежда достоверно.

Кутията е от твърд картон с гланциран капак. Боксартът е доста спокоен и някак заспал на фона на Me-323 Gigant. В кутията има инструкция и найлонов плик с детайлите. В плика намираме също и малко декално листче и прозрачен филм с фреймовете на остъклението.

Инструкцията е от четири листа във вид на книжка. На първата страница имаме историческа справка за модела, а на втората - схема на детайлите. Изработката на модела е реализирана в общо петнадесет стъпки. Графиките са много добри. Дадени са четири различни камуфлажа. Цветовете са дадени по Vallejo.

Декалното листче е сравнително мъничко, отпечатано е без проблеми, макар и с доста широк филм около самите картинки.

Прозрачният филм с фреймовете за прозорците е с добра прозрачност и стои мащабно добре.

Детайлите са разположени на една голяма платка и две малки.

Платка B съдържа всички детайли за изработка на цистернаата - кабина, каросерия, двигател, ходова част, калници. Моделчето е с опростен интериор, съществува някаква възможност (има и налични снимки) кабината да стои отворена, но това се обезсмисля от липсата на гюрук в сгънато положение, както и дървеняшките странични прозорци, врати и не на последно място - ужасното предно стъкло. Отливката е без забележки - тук-таме има леки всмукнатини, а следите от ежектори са навсякъде от вътрешната страна на детайлите. Двигателчето е ювелирно, но мащабно дебелите капаци ще загрозят машината, ако решите да ги оставите отворени. Предницата е взаимствана по-скоро от Omnibus, отколкото от стандартния Blitz на RODEN. С всичките и недостатъци. Цистерната е под всякаква критика - страничните долни ракли са сгрешени - следва да са издадени, а стойката за противобуксуващите плоскости е отлята на едно. Интересно е решението н RODEN да дадат възможност за отваряне на задната част на цистерната. Не съм намерил нито една снимка, където тази част е отворена. Дори напротив - отворни са винаги страничните капаци зад кабината, откъдето става и зареждането. Интериора отзад е изсмукан от пръстите.

Получаваме и стандартните две платки D - общо 52 детайла (по 26 детайла всяка). Това са колелета и елементи по екстериора, като отливката е сравнително лоша, а последващото зачистване е доста изнервяща операция.

В заключение - добър модел на тази машина. За съжаление - без алтернатива в този мащаб. Лично за мен - неприятно сгрешен модел. Светлината в тунела - NHDetail предлагат детайлен сет за облагородяване на машината. Не е кой знае какво, но по-добро от чистата заготовка в кутията.

Моделът е закупен от "Нирахоби".

Активни проекти: FW-190A-8/R-11 (REV) █[][][][] ; FW-190F-8 (REV) █[][][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11188
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Предишна

Назад към В кутията / In-Box Preview

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта