WIP: 46229 ROMPETROL

Покажете Вашите модели, опишете трудностите, които сте преодолели и споделете впечатленията си.

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот Milowitz » 03 Юни 2014, 00:29

Е,тази рецепта се ползва отдавна при металните отливки на тракове на танкове.Препоръчва се и използването на маска за лице.
Любомир Николов (Мilowitz)

Изображение
Аватар
Milowitz
Ненадминат
Ненадминат
 
Мнения: 4466
Регистриран на: 04 Апр 2006, 20:55
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 21 Фев 2016, 12:24

„Хм – многозначително издаде многозначителен звук автора на темата – нещо се е застояло тук, заблатило се е, няма развитие към две години вече. Трябва да се пораздвижи строежа.
И се зае да твори...“

Това щеше да е идеалният случай погледнато отстрани. За съжаление в реалният живот нещата не са толкова идеални и продължение засега няма, но се работи по него. По различни причини действието тук се забавя, като сега ще си призная за една от тях.

Принципно не ми се вижда редно да ги преплитам нещата, ама тя машината е от същата порода, доработките са минимални, и някак си за толкова малко, нова тема да се отваря... май доста постна щеше да се получи, затова – тук.

А става въпрос за леко преобразяване на това – Amintiri Ferroviare кат.№10018:
Изображение
(снимка – страницата на производителя)

в това – БЖК 40 0534-4 в момент от съществуването си около година 2012:
Изображение
(снимка – някъде от интернет, автора ми е неизвестен, ако е проблем - сменяме фотото)

Следва малко четене, после разказче в картинки и приключвам с досаждането.
Какво промених:
- подмяна на номерата на машината;
- лепенките с логото на БЖК;
- лепенки „Високо напрежение“ между челните стъкла;
- лепенките на страничните страни;
- надписа rolling (остатък от друга реалност на машината);
- окантване на буферите;
- добавяне бялата лента на плуга;
- разпробиване на „свирките“.

Май това е. На пръв поглед не е кой знае какво. И наистина не е, стига да има материал за строежа. Може да се каже, че сумарно са отишли две седмици работа (след работа) като заиграването с аерографа ставаше на дневна светлина за по 30 минути в съботите. Има и едно забавяне покрай проектирането, напасването, търсенето на печатница и самия печат на белите надписи, но всичко приключи благополучно. И така:

Тук малко архивни кадри на заготовката:
Изображение

И следващата стъпка – стана неидентифициран жп обект:
Изображение

Сухи проби на новите надписи:
Изображение

И нещо малко неочаквано за мен – при един от постоянните експерименти, в печатница открита от собственика (превозвача и/или машиниста) на рендосвания тук модел, върху някакво бяло самозалепващо фолио са успели да направят това от долната снимка. Подозирам, че материала е същия като този, който лепят върху машините в реалния живот. Мисля някой път да си взема парче от истинските лепенки за сравнение... или не. Все едно, вие съдете за резултата:
Изображение

Идва приятната част. Един колега (благодаря г-н Борисов!) изнамери място на което тези фини букви и цифри, бяха нанесени безупречно върху декалната хартия на Micromark. Изключително съм признателен и на човека в печатницата който е свършил тази работа по толкова качествен начин. Обикновено при подготовка за печат, правя повече от необходимите надписи и ги разхвърлям на различни места по листа. Застраховам се и имам право на избор после, но тук нямаше значение кой точно надпис ще взема. Всичките стават перфектно. И станаха от първия път, като не броя чисто умишленото пробно съсипване на един от тях. Ама стига съм драскал вече:
Изображение

Вмъквам една картинка с печатаните надписи, то малко бяло върху бяло... за мен беше същото:
Изображение

Остатъкът rolling... мъка, мъкаааа! И то голяма – не ми се щеше за едно дребно надписче пак да задействаме ситопечатната индустрия. Основно скръндзата в мен го реши това. Като следствие, започнаха серия изпитания на мастилени принтери: служебни, на познати и приятели. Пълна изненада беше най-добрият резултат постигнат от принтера при брат ми. А изненадата всъщност е, че като сме с него ( :beer: ) обикновено не се занимаваме с такива глупости като принтери, печати, компютри и съвсем случайно се сетих, че има такъв... но да не се отклонявам пак.
От многото rolling трябваше само едно и накрая все пак си харесах. Естествено тествах поносимостта на тонера към вода, спирт, лак на Alclad2 №311 и неизбежните Adhesol и Tensol на Agama. Заключението не е изненадващо – всичко го отмива качествено. Лакът обаче не му влияе зле и спокойно пръснах един защитен слой. Последва рязане и пренасяне на определеното място. Тук по снимките не изглежда да е добре, но някъде из форума пишеше за това колко е полезно макрото на фотоапаратите в моделизма. Ще трябва на доверие да приемете – четливо и достатъчно чисто е:
Изображение

Лесно забележимо е стъпалцето при този декал. Тук е по-голямо заради лака и естествено последва пръскане на всичко с цел ликвидирането на този грозен преход. Долу е снимка от частичното маскиране за споменатата операция. Естествено, след изсъхване последва шкурка 2000 и внимателно жулене, които няма как да покажа тук. Декалите със ситопечата се шлайфаха много по-лесно, те даже си стояха като заварени след химическата обработка и стъпалцето беше почти символично:
Изображение

Дейности несвързани с надписи:
- буфери, изскубнати и разглобени, с последващо маскиране и леко пръскане от флаконче на Dupli. Там се мотае и един заблуден буфер от титуляра на форумната тема, подхвърлих го просто за сравнение;
- бялата лента на плуговете ей така, недокументирано, мина по подобна процедура.

Нарочно не се постарах с границите, за да стане малко българско боядисването и това са единствените неща, наподобяващи експлоатирана машина. Оставям ги така като тънък намек как би могла да се напудри... (за пример прилагам и една по-съвременна снимчица):
Изображение
Изображение

И финалната права – след един замазващ мат лак, машината изглежда готова. Някъде във времето и съвсем непоказано дотук, оформих отворите на тифоните. Не беше планирано, но пък изключително много ме подразни как са отляти и за около половин час ги съсипах:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

И се връща откъдето излезе:
Изображение


Като цяло се получи нещо приличащо на 534. Ако навлизам в детайли, ще трябва да се изкъртят и преработят и други неща, но превозвача каза „Става!“ и приключвам тук.
Само се чудя, защо надписа GRUP FEROVIAR ROMAN е сложен толкова накриво от производителя на модела. Това не се сетих да проверя и заложа като промяна отначало. Обаче пък не съм сигурен кое точно е кривото тук – писаното или основата под него. Все тая, то цялото боядисване е объркано, оттук и геометрията на самия модел започва да ме съмнява... та мисълта ми е, че и надписа ще си остане така.

Беше занимателно и поучително начинание и съм доволен от преживяването. Извинявам се ако коментарите към снимките са в повече, не беше планирано така, даже два пъти опитах да се спра, но... :oops:

Изводите които си направих са следните:
- печат на декали, съобразявайки с моя опит дотук – само сито! Въпреки цената! Струва си заради качеството на изображението, лесната работа след това и крайния резултат.
– никога не се доверявай на производителите. Нищо че си плащаш за удоволствието, да притежаваш някой модел (стендов или подвижен). Проверявай винаги какво са скалъпили в пристъп на творчество и поправяй каквото може. А тези ги гледам, че продават модел и с камуфлаж на наша 46... ама сега не ми е работа да го сравнявам с реалния свят.
- писателският труд е неблагодарна и тежка работа, и понякога излиза от контрол.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот DDt » 22 Фев 2016, 11:29

Чудесно и обогатяващо ревю, както обикновено!
Приятно е да се четат писанията ти. Очаквах да има втора част, в която да се посветиш на омазването на този другар, но... Дано пак посегнеш към него, локомотивът е много симпатичен. Хареса ми и минималистичният подход на нашия оператор - малко стикери и гУ
Блог/My personal blog: http://redlinemodels.wordpress.com
Аватар
DDt
Ненадминат
Ненадминат
 
Мнения: 4533
Регистриран на: 29 Сеп 2006, 10:30
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 24 Фев 2016, 09:14

DDt, благодаря за положителния отзив!
Те картинките казват всичко, аз само се забавлявам като пиша около тях, предимно не по темата
А омазването... е, няма как, не дават :dummy: Идеята тук беше просто да се подменят надписите и - както ти точно отбеляза - минимално работа по промяната, съвсем в духа на превозвача :D
Даже малко прекалих със заигравката, закачайки тифоните, ама там нямаше как да остане така. Сега обмислям/подготвям един фотоец за кабината, някой ден все ще ми падне пак тази машина, а междувременно другата трябва да се прави.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот KRAKOMOBILA » 23 Мар 2016, 20:34

Здравей! Прекрасна преработка и ревю, следя темата отдавна и очаквам развитието и по 229, тъй, като ми е изключително интересно. Виждам, че си писал, че си отпечатал повече надписи - с едно приятелче преди няколко месеца се сдобихме със същият модел точно с цел преработване към БЖК локомотив - та въпроса ми е - има ли как да купим от теб декалите с надписите БЖК ? Аз лично не мисля да променям номера на машината - тъй като точно тази също работи в България - и преработката ще се състой само в поставяне на надписите БЖК.
Ето и снимка на 40 0469 когато пристигна в България.
Изображение
KRAKOMOBILA
Начинаещ
Начинаещ
 
Мнения: 3
Регистриран на: 23 Авг 2010, 22:15
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 06 Апр 2016, 15:34

Здрасти и извинявай за забавянето с отговора! Не съм поглеждал от известно време :oops:
Не, не може да купите нищо, защото не го продавам. Обаче за преработване на машините, ще ви дам каквото искате (и имам). А то е доста повече от използваното на този :D. Само не знам дали съм се изразил правилно - дългите надписи БЖК не са декали, а някакво самозалепващо фолио. На машината от снимката, как ще сложите дългия EVN номер?
В общи линии това е, ще се намерим някак.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот KRAKOMOBILA » 15 Апр 2016, 07:35

Аа не съм си и мислел, че ще ни продадеш модел. Пък и не мисля, че има нужда. Аз лично надписа с номера няма да променям, тъй като в началото при пристигането си този локомотив си беше с оригиналният номер 40 0469 без наличието на 91 53 0... :)
Иначе ще се радвам да получа някакви твои координати на лично съобщение за да обсъдим, някои неща за преработката на нашите модели - тъй като не съм спец в преправянето на модели, а хич не ми се ще да го омажа. :)
KRAKOMOBILA
Начинаещ
Начинаещ
 
Мнения: 3
Регистриран на: 23 Авг 2010, 22:15
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот Chuck » 16 Апр 2016, 20:41

Здравей LDimitrov,

Хареса ми как изглеждат декалите от снимката по- горе. Можеш ли да препоръчаш печатница? Искам да си направя един лист с български опознавателни знаци в 1/144 за бъдещи проекти и търся къде мога да го направя.

Поздрави!
Аватар
Chuck
Специалист
Специалист
 
Мнения: 292
Регистриран на: 22 Авг 2011, 17:49
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 18 Апр 2016, 09:16

KRAKOMOBILA, от по-горния ти пост разбрах, че търсиш декали за купуване, а не модел. При всички положения няма как (и не желая) да продавам нищо - локомотив нямам, другите материали ги подарявам.
За обсъждане нямам нищо против - споделям каквото знам. Доколко ще помогне е друг въпрос, но няма да обяснявам неща които не са ми ясни - за това може да си спокоен.
Обърни внимание къде се намират номерата на страничните стени и дали така е на истинския. Има опасност лепенката БЖК да не може да се вмъкне на нужното място при модела, което може да наложи печат на нови номера... :cry:
Личните не работят.

Здрасти, Chuck!
Ако просто търсиш печатница, трябва да попитам колегата който помогна в този случай. Ще отнеме малко време, обаче до края на работната седмица всичко ще е ясно.
Ако не си правил декали досегa и при желание от твоя страна, срещаме се и ти разказвам как се случва работата. Дълго е за писане, а мен ме мързи :oops:

Предлагам ви да продължим тук: dimitrov_l@abv.bg за да не стоим на пътя на локомотива.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 08 Юли 2016, 12:47

Кротко и леко да задвижа локомотива от заглавието...

Покрай включването за машината на БЖК, научих че има зрители следящи сериала 229. Това, в комбинация със ненадейно споходилото ме деструктивно настроение, ме подтикна към започването на новия сезон от поредицата. Защо деструктивно, – може да се запита някой – нали тук се създават нещата? Точно така, - бих отговорил - обаче като започнеш работа излиза малко по-различно и... абе, сèди гледай мача сега:

Захванах се с кабината. Нарочно пиша в единствено число, веднъж напасвана едната, другата е почти повторение на готовата и там няма какво да се мисли толкова. Е, има си „козметични“ разлики де... Стартирайки малко на сляпо, махнах седалките и „волана“, подравних пулта, изрязах пространството за краката на машиниста.
Изображение

Без да разсъждавам и гледайки детайла, ме мъчеше нещо в стил „не знам как е, ама и така не е“. След вглеждане в картинката и малко измервания, мъглата се вдигна – височината на кабината е сбъркана. Подът трябва да слезе на около 6 mm надолу, за да дойде всичко в мащаб. Това обаче ще доведе до промяна конструкцията на модела и изобщо се забивах в голямо приключение. А не исках. Компромисното решение беше сваляне с 4,5 милиметра - лесна работа що се отнася за първите 2,5 mm. Другите два обаче, се явяваха под формата на излишен метал.
Смело надрасканото желязо от снимката показва най-добре ситуацията. Най-лявата и долна линия (тази при централния болт) е реалното ниво на пода, ако искаме да сме изкопирали точно височината. Под тази линия следва дебелината на пода.
Изображение

Тук ме обхвана деструктивен креационизъм или креативен деструкционизъм (все диагнози, подскажете вярната) и подготвих модела за фрезоване. За тази цел играха отвертки, поялници и други неизброими инструменти. Ако има собственици на такива модели, които случайно не са ги отваряли и разглобявали, може да се подготвят за гледката: от това са съставени вашите машинки.
Изображение

Направо резултата показвам тъй като, няма документирано използването на уреди от асортимента на Светата Инквизиция. Изкопах и едно каналче в средата за жиците от осветлението. Според мен всичко се получи. Като финиш го пръснах с остатъците от един Тамийски грунд във флакон. След което естествено, събрах всичко обратно, даже не ми останаха излишни винтове.
Изображение

С железата добре, да се върна сега към пластмасата. Усещайки накъде духа вятъра с всичкото рендосване, преработването на фабричните кабини ми се видя неудачен подход. Това рязане, наставяне, кит, шлайфане, отново сглобяване и напасване... реших, че е по-добре: взрива, булдозера и да строя къщата на чисто. Основен материал – листов полистирол 1 mm. Малко конструкторска работа и последва проба на място показваща колко са опасни тънките сметки – не само в буркана не влява, ами и сглобените заедно стена и под, не позволяваха затваряне на локомотива. Тя работата ясно в каква посока отиде и не точно с песен на уста (имаше там някакви думи), повторих упражнението с фрезата, отнемайки още 0,5 – 0,7 mm. Това повлече намаляване дължината на винтовете държащи пластмасовата част носеща теглич, стъпенки и други глезотии, но го броя за допълнителна интервенция. А настоящата ми струваше точно един час от разпояване на първата жица, до прибиране на прахосмукачката в кашона.
Изображение

След поредната суха проба, капака щракна и си отдъхнах от металообработването в този му вид.
Вариант за избягване на тези занимания не предвиждах. Все пак, в бъдеще като погледна през прозорците няма да оставам с впечатление, че е възможно машиниста да си завре краката под пулта само ако седи на пода. Поне така ми изглежда спрямо фабричната кабина. (А пък, „нали тук се създават нещата?“)
Продължих вече по-спокойно с оформяне на кабината. Ето как изглеждат стара, стара преработвана, нова недоработена и нова несглобявана кабина. Като ги сравнявам отделно: пулт за управление, под и задна стена, е съвсем естествено да са големи разликите - при пултовете например (освен формата), новият трябва да слезе на около милиметър под ръба на челните прозорци (предишният е наравно). Обаче, изключвайки корекцията на пода, не мога да се въздържа: а задната стена!?! Това поне можеше да се наподоби по-добре! Хайде, височината е такава заради конструкцията на желязото и кабелите, а стената какво я възпира от детайлизиране? Най-вероятно - технологията на производство. Все едно, няма кой да ме чуе, аз ще се постарая да го направя прилично и сигурно няма да успея, но със сигурност ще е по-правдоподобно.
Изображение
Изображение

Вглеждането по снимки, показа едно нарастване на колонката между челните прозорци при пресъздавания локомотив. Дали цялата модернизация 200 е доработвана или всичките 46-а са такива, не съм проверявал. Това е несъществено, но на модела го няма и беше добавено. Забелязващите се линии по фабричната колонка са мое дело, драсках го като подготовка за лепене.
Изображение

И за финал – заклещените по местата си части оформящи кабината. Отказвам да поема отговорност за това какво се вижда и разбира по последните снимки, но пък тези малки прозорчета ще крият някои създадени от мен криви работи.
Изображение
Изображение
Изображение

Засега толкова. Предстоят повторения на вече показани действия, ще се отчета като има нещо направено. Междувременно трябва да се изработят някои дреболии – „обков“ на вратите, някои уреди по таблото, както и детайли по екстериора т.е., ще добавя още нещо към подготвяния фотоец. Спирам с надеждата да е било поучително, полезно или поне забавно. (Предвид колко глупости изписах, все нещо ще породи усмивка.)
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 18 Юли 2016, 12:39

Хайде пак да се включа. Чета, гледам нагоре последните писания и се чудя някои неща.
- защо не съм погледнал предишни снимки, за да не излизат такива огромни и загрозяващи номерата?
- как така не съм сложил някоя снимка от истинския живот? Все пак трябва да има база за сравнение и да е ясно къде съм сгафил или опростил нещата.
Отчитайки това, добавям малко изобличителен материал и после продължавам с безчинствата.
Три снимки от първа кабина
Изображение
Изображение
Изображение

Задната стена на втора (да се види разликата)
Изображение

Вътрешното тяло на климатика - не ми е известно коя е кабината и едва ли има значение. Не знам и дали такова му е правилното наименование, но ще си го наричам само „климатик“.
Изображение

Обща снимка на детайлите, преди да разделя работата по две направления: таван и управление. Кое за къде е, ще стане ясно с развитието на разказа.
Изображение

Имах идея да сложа климатика в кабината. Дотук добре, само че тавана е усложнен с две надлъжни ребра и световоди за прожекторите, а върху последните беше залепено нещо черно. Като тиксо, но от дунапрен. Това се сещам като най-описателно в момента, понеже как се казва... все тая! Доста релефен се оказа. За щастие имаше място за поредната интервенция – един гладък „панел“, криещ всички изброени неравности. Естествено не мина без клопки: сложен на място и следвайки ребрата, панела застава под ъгъл спрямо горния ръб на прозорците (леко пресилено – 49.2). А реално е успореден. Наложи се едно плавно коригиране на реброто от нула на задния край до 0,5 mm на предния. Всичко си личи на следващата снимка, тя е комбинация преди-след. Кабината е симетрична, затова съм драснал поправките в лявата половина (49.1, 49.3). Червеното са ребрата, синьото – едни чупки които запълних с Milliput. Нямам идея дали и доколко се виждаха последните, но сега се виждат по-малко. Белите лепки са разни ограничители: предните за да не пропада тавана (и му придават кривина при контакта със стената), задните - да подпират стената на кабината. Има по един и за плота на кабините, пази го да не пропада покрай челната стена.
Изображение

И една пробна снимка от преди поправките. То оттук така ще си изглежда и след тях. Сложих ориентировъчно и наподобяваща климатика изрезка. Като стане фотоеца, ще монтирам истинската духалка.
Изображение

Тук повече работа май нямам, продължавам с управлението. По-точно пулта с контролните уреди съчинявах. От няколко полистиролни ленти, сглобих пръчка с нужния профил и после можех да си режа колкото искам (по-скоро колкото има). Предварително съчиних как да бъде конструкцията на целия пулт – тънка основа следваща формата и профилни парчета сглобявани върху нея. Е, и неизбежните кит, шлайф, грунд... Взе че стана! Ето малко сглобки:
Изображение

Още една снимка на фона на пултовете (да, вече започват да се множат), доколкото са готови.
Изображение

---
И сега да вмъкна едно отклонение. Обсъждах с един приятел работата по модела и той подхвърли еретичната (не еротична) идея таблото да е светещо. Защо ми се стори недопустимо - нали ще свети само като се движи, а като се движи няма да се вижда? Да ама това важи за такива като мен, заседнали в спокойствието на аналоговата ера (абе той света е аналогов, ама това е друга тема). При едно цифровизиране на машината, би могло да се добави още една ламБа и за тази глезотия... но няма да го правя аз, от мен – потенциала.
Вероятно от мързел или от страх дали ще успея да направя второ табло, бях решил да го отливам от смола. Комбинирайки го с горната идея, нещата отидоха към прозрачна смола. „Все равно“ както казват французите, за мен дали е прозрачна или не, няма значение – работата е същия обем. Е, като цена се променя малко, но предизвикателството... Избрах си Pebeo Crystal resin, 150 ml за проба. Доставка до офис на куриерска фирма, ми излезе по-евтино отколкото да си я взема сам от магазина. С тези нови цени на билетите, съвсем ще се залежа.
Опитах леенето по изпитания метод – с пластилин. Тук номера не мина добре, кофти отпечатъци стават и естествено излизат разни криви неща. Ще се ориентирам към препоръчан от човека с идеята силикон за такива форми. Не се получават балканските хитринки, явно козата наистина си сака пръч.
---

Един общ поглед към всичко налично за кабините. Панелите за тавана са с добавени лайсни, по задните стени също има нови детайли, довършен е пулт кабина две, като грозната дупка на неговата стена е за правоъгълника пред него, всъщност това е вратата за хладилника.
Тук някой вече може да се досети защо трябваше да страда следейки отклонението – това е оправдание за кривата еротика върху плота. Обещавам да се поправя.
Единствено не съм споменал наличието на кран-машинистите, оставих най-хубавото за накрая. Този за директната спирачка си чака ръкохватката, а другия - влаковия - го броя готов.
Изображение
Изображение

Свършиха снимките. Обаче работата продължава, всичко е грундирано, започнал съм пожарогасителите... снимки – някой друг път.
Резултатите вече има как да се оценяват, надявам се да не бъдат подминати някое мое недоглеждане или объркан подход.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 08 Авг 2016, 15:03

Съвсем накратко няколко снимки от споменатото в последните изречения:

Пълнеж с доработки
Изображение

Установих нуждата от запълване на още чупки около прозорците – този път от долната страна. Нали съм му свикнал вече, не беше много сложно. За да не хабя мястото с излишни снимки, добавих на тази завършените пожарогасители и кран-машинисти. Разликата в цветовете на последните не е случайна – такива са си, а на въпроса дали такива са били тогава... е, да предположим че да!
Изображение

Тук са подготвени високоговорителите (диаметър 1,5 mm), механизмите задвижващи чистачките и стола на помощника – добре се вписва, нали? Столовете са огъвани приблизително еднакви, трябваше някакви шаблони да правя ако ги искам перфектни, но за два броя нестоящи един до друг... нещо ме домързя. Креслото на машиниста нещо не се получи по ширина. Изял съм материала при обработка и сега наново ще дялкам.
Изображение

Има още, но нямам снимки. Хайде в следващия епизод.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 16 Авг 2016, 08:50

Малка стъпка в положителна посока – ще опиша приключения от опити за отливане на детайли. Разделих ги на две части, засягащи участниците в процеса и въпреки разделянето, пак се преплитат събитията. Няма как да е другояче.
Уточнявам, че резултатите се отнасят само за тези два материала и при извършените от мен прибързани или погрешни действия.

1. МАТРИЦА: използвах силикон СИЛАСТ Д2-П3. Принципно бил за гипсови отливки, ама ставал и за смола, даже повече от посочения за целта П30. На сайта е посочен П3 като по-мек от П30.
Понеже имах само една форма, отливах матрица на два пъти. Идеята беше даже четири да направя, но нали някой трябва и да лежи. Донякъде беше удобно – отливаш днес след работа, утре вадиш мастера и лееш втора матрица. Лошото е, че 24 часова матрица не е добре да се ползва за отливане, даже май видях някъде нещо, ама естествено не обърнах достатъчно внимание. По-късно пак прочетох (на сайта), че е точно такава работата – 5-7 денонощия до окончателно вулканизиране.
Насипах си аз смолата, утре след работа тръгнах да я вадя и... резултатът от експеримента по непукизъм е:
- матрица 48 часа – чиста работа, отливката се изважда като по филмите, а даже не ползвах отделител;
- матрица 24 часа – прилепване на силикона към смолата. Чисти се на цена унищожаване на матрицата. Отлагане на изваждането с още 24 часа не помага на отлепянето.
Като повърхност и детайли (не че има много такива при мен), силикона се справя много добре. Даже тук съм показал отляти за един приятел прозорци за същия тип локомотив. Изчезнал му един джам и ползвах двата налични за да помогна. Тънкостенна отливка, прозрачна, вдясно е фабричната стъклария. На снимката се виждат и остатъците от матричните проби – основно кутията в която правих матриците. Все пак един силикон оцеля.
Изображение

2. СМОЛА: споменатата преди време епоксидна PEBEO CRYSTAL RESIN
Доста е течна и се разлива добре, остава прозрачна. Само че след 24 часа (необходимото според инструкцията време за обемно втвърдяване) стои като гумена. Вярно – като твърда гума, но като че ли не трябва да е така :D и се съмнявам в няколко неща:
- не съм спазил пропорцията смола/втвърдител;
- производителя е объркал рецептата;
- смолата е стара (не пише никъде кога е произведена, само че е жива 6 месеца след отваряне).
Може също и самите химикали да не са това което трябва да са, но става сложна конспирация вече и най-вероятно истината е около първото тире.

За втори път пробвам отливане с тази смола. Предполагам не целя добре съотношението и слагам малко втвърдител. Писано е 1:2 в полза на смолата, а аз, за да не стегне по-рано може би, ползвам по-малко или просто ми се вижда че правилно съм отмерил... знам ли, уж следвам указанията за работа.

Иначе, ето какво се получи. След два-три дена извън матрицата, взе че стегна смолата. Това обаче не означава, че следващия път няма да сложа повече втвърдител. Тук вече е с обработена долна част – рязане, шкурки и полиране, всичката радост в моделизма.
Изображение

Такъв е натрупания опит до момента с тази конкретна комбинация силикон-смола.
Резултатите от наблюдението на експеримента са: за фини (че и прозрачни) отливки задължително трябва да минат през вакуум и силикона, и смолата. За грубото става, обаче иначе криви образа на прозорците. Матрицата е пълна с балончета, които не са се пукнали на повърхността ѝ, но все пак се деформира повърхността на отливката.
Наложи се генерален извод от цялото начинание – ще сглобявам някакъв "смукател" за тези химии. Пак си отворих работа, вече нямаща общо с подвижния състав.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 26 Авг 2016, 13:52

Много ми се иска да си седя и човъркам по модела, но препятствия от рода на планини и истински локомотиви, ме възпират от това удоволствие. Връх Ботев и локомотив Orion отнеха от моделното време. Машината няма какво да се коментира, но върха... едно леко отклонение – Ботев Е възможно да се изкачи от Калофер за един ден. Вмъквам го като информация, понеже срещах различни мнения из мрежата и беше една несигурна екскурзия. За 13 часа става отиване и връщане, като мечки не срещнахме или настигнахме. Ще си позволя да сложа няколко снимки от пътя, не може това да остане несподелено.
Изображение Изображение
Изображение Изображение

Поради горните занимания, по модела няма много бутано:
Опит за пресъздаване на системата за ВДРВ (разкодирано - Влакови Диспечерски РадиоВръзки), или поне телефонната част. Радиото е модел MESA (някой вариант), което е много добре, но този факт не ни касае никак. Кабела на слушалката е от волфрама на изгоряла крушка. Не е с нормалните си навивки, аз ги правих наново върху опашката на 0,3 свредло и въпреки мен, се получиха добре. По-тънко и подходящо нещо от това свредло, за тази цел, вкъщи не намерих. А пък поставянето на място е гадна задача: телта се съпротивлява, размерите не позволяват да я захванеш и оформиш добре и успях да намачкам допълнително навивките. Сега като гледам снимките, макрото ми става все по-омразно – изобщо не е такава картинката на живо (там нищо се не види). Пластмасите криви, проводника още повече... ще преценявам какво да правя след боята.
Иначе пневмомеханизмите за чистачките са поприключени – определих кое ми трябва, изрязах излишното и добавих дръжки/ръкохватки за ръчното задвижване. Започват да ми харесват, само трябва да се посинят малко.
Изображение

И издевателства над готови детайли: изчоплени отвори за вероятни светодиоди и издълбани канали с няколко отвора. Това последното отразява идеята да не се разтича излишното лепило в нежелана посока. Виждат се и отворчетата за позициониране на телефоните, както и пробно поставен един от тях. Нещо кабела при това увеличение прекалено крив изглежда... решението съм споменал по-горе.
Изображение

Ще намина пак като имам нещо за казване.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 29 Сеп 2016, 12:40

Да видим докъде добутахме работата... Малко след последната излагация тук, дупчих и дълбах канали по плотовете, след което, залепих прозрачните детайли по местата им. Добавих им по една ламаринка откъм стената – има я, пък и не е голяма философия да се резне. Подготвих им и козирките, които залепих и китвах стабилно.
Изображение
Изображение

След цялата свинщина (кит, шкурка и пак шкурка), замазах положението с грундиране, като междувременно изрязах отвори за обдухването на челните стъкла. Там едни ламарини трябва да се огънат и засадят...
Изображение

Поиграх си и с добавянето на една лайсна на прехода от тавана към стените. И нея я има в реалния свят, а и ще отвлича вниманието от снадката таван-стена (доколкото се вижда де ;) ). Изфабрикувах тази камуфлажна лента от алуминиево тиксо – голям мързел ме е налегнал, не ми се ползва лепило даже.
Изображение

Дотук добре, обаче започнаха едни прекъсвания като катерене по планини, празнични или съдбовни (зависи от коя страна си) инциденти наречени сватби, безумието от трупане на много почивни дни накуп, както и по-дребни задачки. Също и изчислителната ми техника се разболя и след подобаващи изследвания, монитора се оказа с проблемни вътрешни органи. Имал там подути кондензатори (май е развил "остър кондензит") и не изкарва образ и картина... още се лекуваме след трансплантация на нова карантия и дано му е само това.
Последните редове не са отклонение от темата - добре че успях да предам навреме проекта за фотоеца, защото се появи вчера в heavy metal ("плът и кръв" ми се стори неподходящо) и горното време не е съвсем изгубено.
Изображение

Голяма благодарност за съдействието на колегите от NH Detail и всички свързани с "метализирането" на файла. Проекта е едно, но нали трябва и да се изработи, а тук резултата ми се струва, че е това което ми трябва – красота във формат А4.
Ето отблизо детайли засягащи 229: изолатори, стъпенки, буфери, табели, моето виждане за пресъздаване на фаровете, както и някои дреболии извън жп темата.
Изображение

И тук: рамки на врати и прозорци, климатици, котлон, пулт, ламарините от отоплението споменати преди малко и прочая мелочь.
Изображение

Отново браво на NH team (нещо се поамериканчих) за изпълнението, само дето вече нямам оправдание да не работя по темата...
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Ревю на собствени модели / Model reviews

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта