ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Покажете Вашите модели, опишете трудностите, които сте преодолели и споделете впечатленията си.

ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Мнениеот LDimitrov » 30 Май 2018, 12:23

Започнах борба с предизвикателство което сам си отправих. Даже му се и поддадох без колебания. То като отвътре те чопли да видиш дали ще успееш така, от нулата...

Както подсказва заглавието, обекта е ЕМВ, БДЖ серия 32. Без да се занимавам с история - самите те вече почти са такава - описвам свързаната с работата специфика:
- влакът се състои от т.нар. секции – двойка моторен и прикачен вагон, свързани с още една такава двойка. Разцепен по средата, той би трябвало да е обърнат огледално, ако е произведен като хората. Моите/нашите наблюдения и измервания не потвърдиха последното предположение, затова при проектирането имах свободата да избирам размери. Пак отиваме към събирателен образ...
- най-характерната и създаваща основно главоболие (поне за мен) черта на тази серия, е типичното за съветската железопътна техника гофриране на стените. Защо го правят е друга тема, не вярвам да целят усложняване живота на моделистите и въпреки това успяват...
- покрива е с лека крива, сгъваща се повече само по преходите към страничните стени, които иначе са си прави. Е, добре де, в долната си част и те се закривяват леко. Сериозният гърч ще е при оформянето на челната стена и, донякъде, покрива над кабината на машинистите.

Изброеното дотук, комбинирано с измервания/наблюдения, доведе до решението за външна детайлизация да бъде ползван фотоец, а останалото да се изпълни от полистирол. Поради повторенията в състава на влака, замислено е пресъздаването само на една секция т.е., два вагона. Размножаването им се планира да е чрез отливки от смола.
Така стигаме до основната цел в тази тема – изработването на мастер, с последващо отливане на добра основа за създаване модел на серия 32. Задвижен или стендов, степен на детайлизация, конкретен номер, момент от експлоатацията и др. – всичко е въпрос на избор от продължаващия работата. Аз ще опитам да създам условия за такъв избор. Под "добра основа" да се разбира стени, покрив, прозорци, основен интериор, рама, подвагонно оборудване, талиги. Останалото зависи от досадно потретващият се вече въпрос на избор и предпочитам да не налагам еднакво решение.*

Преценихме за удачно, основен да е външния вид на влаковете до 1975-а година. Причината: от проведеното разследване, там някъде се установи началото на българска рационализация – добавяне на електрическа връзка между пантографите на двете секции. Всъщност доколко е вярна годината няма значение, тук правим чиста машина. Логиката на избора: винаги може да се добави нещо към направеното, както е било и при истинските. Същото е и с наличието на държавния герб, което тогава пък е неоспоримо. Но на модела той може изобщо да не се поставя (и без това е отделен фотоец), ако се пресъздава нещо от годините на свободата и демокрацията.

Такива са идеите. Дали и какво ще стане – не се знае, но направеното към момента е:
- отдавна си изпросих чертежите и ги сканирах. Бяха върнати със съответните благодарности, а след сверяване с намиращото се по релсите, ги определих като ориентировъчни и условни, но не успяха да ме изненадат с това. А пък всеки, започнал да работи само по чертежи, трябва да е готов и за коментарите после.
- по някое време направих пробен фотоец за преценка на гофрите и други дреболии.
- 21.04.2018 – първо пътуване до Пловдив. Общо 4 часа с влак; 3 часа завиране, мерене и снимане под, над и около вагоните (въртяхме се като маймуни около слон); час и малко за пътуване до/с/от метрото. Направо отиде един работен ден, а даже аз трябваше да си го плащам. Престоя и разходите в заведението са друг въпрос.
- исторически справки, сравняване, осъзнаване на картинката, корекции, изработване проекта за фотоецване, проектиране на детайлите от полистирол и сглобяване някои от тях... сигурно има и още. Накратко (да бе, кратко - цял месец сериозно задълбаване), създаване на нещото от една идея, плюс натрупани цифри и снимки.
- 26.05.2018 – второ пътуване до Пловдив. Основно за интериорно ориентиране, понеже миналия път не влизахме вътре. Пак толкова време, само че, един час от работата се прехвърли към пътуването – ползвах други влакове.
- на следващия ден се засилих с интериора докато чакам фотоеца. Имам верните размери и след последните поправки, нищо не пречи да режа пластмасите.

И така, стигаме до сегашното положение. Спирам приказките за да добавя някоя картинка, само дето... преглеждам горното за изчистване на изказа и се сещам как преди време четох искане за предоставяне на информация (чертежи, файлове) от подобно начинание. Интересна беше реакцията след отказа, нещо като "добре, пазете си го само за вас, не давайте на другите". Като гледам каква съм я дробил в подготовка и проектиране (че и на други хора времето губих и губя), чудя се аз как бих отговорил на такова нещо. От друга страна, за действията по събиране на първоначалните данни не срещнах особени затруднения. Затова си мисля, че някой настина решил да създава нещо, няма да има големи пречки в това отношение. А за творческата част от задачата, вече не мога да пиша така свободно... При всички положения обаче, е по-добре да се побърза - все още наличните "български" жп возила не стават повече.

*Насоки към открити от мен детайли:
- колооси от RBmodel – за Н0, от тези с 10 или 12 спици. На истинското са 11, но пък предлаганото от RB е с друг диаметър. Според мен, точният брой е без значение – и без това там почти нищо не се вижда. Наличностите им куцат обаче и не отговарят на запитвания.
- пантографи от svettofor(точка)ru – има точно каквото е нужно за този влак: тип 5 по тяхната номенклатура или Л-13У (?) в мащаб 1:1. Трябва предварително да попитате хората отсреща за условията и да си сметнете крайната цена която ще ви се стовари. На мен не ми харесаха неописаните предварително разходи – и постъпката, и сумата.

...

Хайде вече на албума!
Покрива на "пилотската" кабина: изрязах профили от милиметров полистирол, сглобих, китвах няколко пъти и с различен материал. За шкурката е ясно, а си изрязах и достъп до прожектора. Сложих и една хартия за проба. Нарочно съм оставил предния ръб прав, като му дойде времето ще го поправя.
Изображение

Да обърна внимание и на целулозната промишленост, така и така я споменах. От файла за фотоеца, спретнах едни разгъвки – сверяване на размери, външен вид, сглобяване някакво. Всичко е само лист хартия, задържано от недостатъчно профили вътре, затова криво стои, но пък ми помогна много.
Изображение

И минах на по-веществени изпълнения. Кривите на покрива са от отделни "ленти", като средната част не е от отделни парчета, а успешно се огъва по прорезите. То тук стана - колкото е материала, почти толкова и фирата от среза, ама... циркуляр. На снимката: събран покрив, втория на съставни части и между двата е "стапела" от профили по които се води сглобката. Подреждане, фиксиране, залепване последователно по участъци – не е трудно да се сети човек как става.
Изображение

Продължавам нататък. Покривите сглобени, подготвени подовете и нарязани стените на вагоните. Тук се вижда един интересен ефект от фотото, на който името е без значение, но вярвате ли че стените може да са толкова криви?
Изображение

И вече го писах – газ на интериора. Драскан с молив, поправян, рязан и чакащ чистене. А някои си застанали по местата даже... Общо се събраха 17 вътрешни напречни стени, остава да довърша и трите външни.
Изображение

Обема текст ме впечатли, не знаех че съм го закъсал толкова много. Но пък по-добре да го изсипя накуп в началото и да не ви мъча после.
А на прочелите и разбрали материята до преди снимките – благодаря и браво, съответно!
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Мнениеот ARTU » 30 Май 2018, 17:20

:shock: Сядам на първата редица!
Активни проекти: FW-190A-8/R-11 (REV) ██[][][] ; FW-190F-8 (REV) ██[][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11320
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Мнениеот LDimitrov » 02 Юни 2018, 18:09

А добре дошъл! Настанявай се удобно и се запаси с търпение – това ще се проточи по разни причини. Aз избързах да започна писането, че забравям какво се е случило.

Междувременно, благодарение на Nirahobby/NHdetail се появи фотоеца за моторния вагон. Красота, много съм задължен за услугата! Детайлите изглеждат безупречно, проверката ще е при сглобяване, но не вярвам да има забележки. Прояви се и неочакван технологичен "ефект", който ще бъде отчетен на другия вагон. Обаче се оправя с леко огъване.
Изображение

И веднага се хвърлих да експериментирам малко. По позната схема, още преди месец, подготвих челната стена. Получи се без особен зор – при самото прорязване, листа се огъна почти до нужната крива. Съответните фотоецвани детайли изрязах, изчистих, огънах и залепих (не на снимката).
Изображение

Но пък на тази сме в напреднала фаза. Груба проверка на сглобката. Poxipol-a свърши перфектна работа тук, жалко, че е неприложим за страничните стени. Прозорците ще се изчистят на място, след залепване към долната част. Не ми се рискува ненужно с такива тънкани.
Поне ме радва, че снимката е неоспоримо авторска...
Изображение

И кратко пояснение: такава е идеята за постигане релеф по стените, запояване/лепене на детайлите в различни равнини. Иначе съм си създал улеснения – ограничител с отвор, откъдето да става запояването. Няма да цапам лицевата страна, я!
Изображение

След, надявам се, успешно декориране на цялата стена, лепя върху полистирола. Нататък е оформяне с каквото трябва. Това, малко или повече, ще е основна играчка за доста време напред. Отделно, поне месец няма да пипна каквото и да е по тези вагони, съответно, няма и да пиша. Ангажираха ме предварително и дано е само за споменатия период, ама не ми се вярва...
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Мнениеот LDimitrov » 02 Юли 2018, 16:24

Ползвайки пролуки в програмата, успях да придвижа малко нещата тук. Имам известни затруднения с такива занимания когато не съм в България, ама се справям някак. Футбола също пречи, но края се вижда, а пък аз ще му обърна отново внимание след четири години. Евентуално. Само здраве да е.

В последните писания пропуснах една технологична операция, а бях приключил вече с нея. Приготвих едно шаблонче с чиято помощ докарах вътрешните стени по един размер. На снимката се вижда каква е работата, сега разликите са минимални или поне грешката е еднаква при всичките.
Изображение

С нетърпение събрах двете половини на челната стена и, както бях обещал, доизчистих прозорците. Безпроблемно мина, значи правилно съм си разчел действията. Като цяло, опитвам да не си създавам трудности за в бъдеще, но едва ли ще успея навсякъде...
По познатата технология направих и прожектора – метал, Poxipol, полистирол, сглобяване на отделните парчета. Окончателната форма ще се получи на по-късен етап, с оглед горния подход.
Изображение

Междувременно е готов фотоеца и за другия вагон. В този вид стоя точно колкото да го снимам, после го разфасовах. Затъвам сериозно...
Изображение

Отделно се заиграх с предишния - запояване и лепене където както преценя. Например, детайлите които стоят пред стената, се старая да са запоени. Тези които са зад нея, може и не с толкова груб подход да закрепя, все пак се очаква да са подпрени с полистирол накрая.
На снимките за сравнение са готовата стена и незапочнатата отсрещна. Към тях и пластмасата съм приложил, като на нея личат каналите за изпъкващите назад части от метала. Сложих едни зелени неща за ориентация какво е добавено: крепежа на най-долното стъпало, разни врати и табели, вентилационни решетки, панти, планки... глупости всякакви. Първоначалната идея директно да запоя фабричната табела не се получи добре, много излизаше навън. Затова ползвах следващия вариант – окопаване. Ще я слагам накрая, както и планките около вратата за машинистите.
Изображение
Изображение

Тук един въпрос имам: трябва ми лепило с отворено време за работа поне 20 min и държащо стабилно месинг и полистирол. За мен Poxipol хваща идеално, но според часовника нямам възможност да го ползвам при такива големи площи. Опитах с течната стомана на Bison (сивия вариант) – обратното, време бол, обаче не държи. Започвам да се оглеждам за нашата си епоксидна смола... Някой нещо доказано/пробвано може ли да подскаже, че не ми се експериментира с всичко налично по сергиите?

Засега съм на пауза. Имам да изобретявам няколко сгъвки и чак тогава е лепенето. А пък един локомотив ме чака за довършване...
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Мнениеот LDimitrov » 17 Авг 2018, 15:59

Продължавам с обобщена сводка по лепилата, вероятно с повторения. Всичките проби са на надрани, чисти и обезмаслени повърхности, с последващо притискане на залепваните детайли. Като по учебник.

1. Poxipol – лепи добре, времето е малко;
2. Bison от сивия – не хваща добре към полистирола, време има;
3. Bison от безцветния (всъщност, един леко бирен цвят има) – след два-три опита започна да държи прилично и към двата материала, има достатъчно време;
4. Лакпром, епоксидна смола АП-1 – така и не успях да я видя полимеризирана, без значение колко втвърдител слагам в повече от пропорцията. Вероятно трябва да взема друг, някъде по форумите бях срещал подобно нещо – некачествен втвърдител. Като цяло, ще пробвам когато имам желание, сега ми писна;
5. JB Weld Kwik – нито лепи, нито стига времето. Тук интересно се получи, на мен ми трябваше обикновено JB Weld и като такова го гледах обявено в един български магазин, даже със снимка. След доставка се оказа Kwik версията, чието изкълчено изписване на "бързо", подсеща за скоростно лепене. Не вярвам да е умишлено, просто това си е нивото у нас с повечето дейности – никой не желае да вниква в детайлите. А разликата между двата варианта, най-вероятно, е скъсеното време за работа, затова не смятам да се охарчвам повече за глупости.

В крайна сметка се спрях на безцветния Bison. Компромисен вариант е, но ще си помагам с Poxipol и цианоакрилат където се наложи.

Покрай цялото проучване за лепила, рових из мрежата и по форуми, особено руски. На няколко места намерих същия подход като прилагания от мен (тапет от фотоец на стена от полистирол). Даже са ме изпреварили с по 6-7 години в идеята, но не е изненадващо, нито неочаквано - на който когато му дойде на главата проблема. Да бях погледнал по-рано, щях да си спестя няколко проби ецване, ама... най ме радва, че са приели същото решение за удовлетворително. От друга страна, там не намерих информация с какво са лепили те, затова на вас се налага да четете тук.

И първото лепене с тази епоксидка - задната стена на моторния вагон. Както предполагах, трябва целия фотоец да се "маскира" с цел избягване цапането му със смолата. Аз го направих частично, но пък пробвах как се чисти после. Постижимо е, естествено, обаче не е приятно, следващите – изцяло облепени. Изрязах разните отвори, като дотук снимки няма.
Продължих с придаването на нужния релеф на стената, посредством разни полистироли. Откъм гърба повече личи идеята (извинявайте за фокуса), а нахвърлях и други детайли да видя накъде вървим. Долу вдясно е положението от днес. Снощи фугирах и придавах наклони с Milliput, очаква ме шкурка.
Изображение

И така, всеки ден по малко пробутвам нещата напред. И да искам по-бързо няма как, то принципно работата си е такава една бавна...
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Мнениеот LDimitrov » 20 Авг 2018, 13:02

И все пак се движи!
Продължавайки с челната стена, оформих стените на прохода между вагоните. Откъм същата тази челна стена и онова другото, за което не мога да измисля име. Който е гледал "Ну погоди!", епизода с вълка, облечен като плашило, преследващ (отново) заека из влака, може да си спомни че проходите между вагоните бяха нарисувани като мостчета. За този възел говоря и ще взема и аз така да ги кръстя. Та, мостчетата удебелих с полистирол и добавих нужния релеф по тях. От другата страна пък им сложих ребра за уякчаване. Да не звучи като че ги конструирам наново - не, просто повтарям вече направеното. На вратата и челната греда също придадох обем и това е всичко по тази снимка.
Изображение

Следващата глезотия... хм, да! Следващото съоръжение е напълно ненужно на този етап от строежа, но ме мъчи още отначало какво ли ще излезе от него. Особено когато го сглобявах мислено и подготвях проекта за фотоец. Е, успях да му обърна внимание сега.
А става въпрос за нещо от покрива на машината – филтър за предпазване от радиосмущения. Как, защо, какво – няма значение, тук имитираме само външния вид. Накратко това е: детайлите на платката, детайлите свалени и изчистени, детайлите запоени в едно цяло и снимани отгоре и отдолу. Според приложения референтен материал, остава едни шпилки да добавя когато се сетя. Как ви изглежда сателитната чиния? (И игнорирайте рулетката, този размер в момента не е важен.)
Изображение

Може някой да се запита защо чопля дреболиите, а не действам по страничните стени и покрива, тоест, големите площи. Ами, тук отработвам навици и наблюдавам кое как се получава, усвоявам технологията, един вид. От друга страна, тези части са по-лесно заменими ако стане грешка. Обаче в никакъв случай не са лесни за детайлизиране - я вижте колко чупки имат за правене, както и стени за удебеляване. А и по важност са наравно с всичко останало, то нали не може просто да не направиш някоя стена на модела?

Изчезвам, че се отплесвам в спомени и разсъждения.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Мнениеот LDimitrov » 27 Авг 2018, 13:39

Да се похваля с един фалстарт: показаната горе челна греда, малко прибързано съм я лепнал към пластмасата. Има няколко детайла за запояване преди това, които някак съм проспал да монтирам. Увлече ме другата работа и по инерция продължих лепенето. То неслучайно се получи добре - нали сега се наложи да го развалям. Поправителния изпит се състоеше в разлепване, запояване и пак лепене. Този път няма нищо за добавяне или поне така ми изглежда. Покрай ремонта, взех че натъкмих и другите две от този вид. Историята им е на следващата илюстрация, в последователност обърнато Г: съставни елементи; всичко запоено по места; залепено по пластмасата и изрязан излишъка.
Тук съм сбутал и един фар, готов от поне 10 дена. На въгленовото блокче е приготвена за запояване сервизната вратичка (предполагам) към съответната стена. До тях лежи вече готовата друга страна. Това е един от петте детайла оформящи кутията на фаровете. А оформянето става чрез последователно облепване на една заготовка. (фокуса малко... ама всички такива станаха)
Изображение

И ме обзе някакво желание да лепя пластмаси. Разкроих надлъжни стени разни и започнах, където може и не може, да сдвоявам напречни стени и сглобявам конструкции. Получи се каквото се вижда, само че от мерак си усложних малко живота – останаха за шкурка и полиране някои вече сглобени повърхности. Пак добре ги нагласих повечето да са външни, на другия обаче предварително ще ги обработвам.
Изображение

Друго не се сещам сега. Предстои шлайфане и малко ми е мъчно за всичкия кит който ще сваля, но пък това му е съдбата. Да си даваш парите за нещо, което знаеш че повечето ще изхвърлиш... абе това моделистите...
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Мнениеот LDimitrov » 04 Сеп 2018, 13:13

След съвещание със схеми и снимки, продължих нататък. То пак стана компилация между реалност и компромис с мащаба, обаче също беше интересна комбинацията от липса на достатъчно информация и смисъла от подробна детайлизация на, на практика, невидимо място.

Подвагонна страна: канали имитиращи някакво гофриране; оформяне на „стъпало‟ за челните греди; частично затапване отдолу на прорезите за вътрешните стени. Наоколо са разхвърляни заготовки, както и един ограничител, но всяко нещо по реда си.
Изнесъл съм отделно и полуготовата конструкция на пода под кабината. От едно парче е дялкана и заслужава повече внимание.
Изображение

Идеен изглед с натъкмени горе-долу чаркове. Единия под съм го сложил малко наобратно, ама няма значение. В случая е любопитно скупчването на онези правоъгълници. Те всъщност са преобразяване на дългата греда с канала в нея (от предишната снимка). Тук просто е нарязана (малко над 40 бр.) и това са основите на седалките, а канала е част от системата за точно позициониране на последните.
Вижда се и заготовката за централноболтовите греди, като в долната половина всичко по този етап на сглобяване, е залепено и изчистено. А преди лепенето, нанесох и местата на подвагонното оборудване. За да не стои много еднакво всичко, ей така – за вид, добавих прототипа на рамата на талигата, заедно с две колооси. Хм, заприличва!?
Изображение

И пода на вагоните – разграфено и залепено. Дотук отне един ден да се приготвят детайлите и по-малко от два часа за да ги наместя. Ееех, да имаше някой да ги произвежда, а аз само да събирам...
Изображение

Ето какво помогна за скоростния строеж: ограничителя и два магнита. Горният е цилиндричен и са удобни манипулациите с него, а другия е като тънко хапче и идеално се побира под пода като, естествено, беше постоянно там. Прекрасно държаха докато мацна лепило.
Вижда се част от процеса по сглобяване – две залепени, една позиционирана и една чакаща реда си. Личи какво върши и ограничителя.
И за да запълня картинката, добавих производството на стълбите. Нагънат фотоец с добавен по вътрешните ъгли припой. После се удебеляват отзад стъпалата с 0,75 полистирол. Отначало мислех да е половин милиметър, но така по-добре стана. И едно по едно, зад всяко стъпало залепих ивица (пак към 40 бр). Остава чистене и странични стени, но не ми стигна времето снощи.
Изображение

И ви оставям засега, без да се оплаквам от мъките на серийното производство.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Мнениеот LDimitrov » 10 Сеп 2018, 13:03

Почивните дни ще се окажат хубаво нещо. От моето разпускане по празниците, комбинирани със събота и неделя, се получи следното:
- основите за седалките вече имат и по един надлъжен канал, с което приключвам системата за позициониране. В тази фотосесия няма такъв изглед, но ще се появи друг път;
- разкрояване на греди за рамата и лепене по места;
- нещо не ми върви с описанието днес, я да продължа направо с комикса.

Стълби, вече изчистени, с добавени странични стени, тестване за приличен изглед и изрязване на излишното от новите стени. Защо толкова труд за нещо на практика невидимо...
Изображение

Строителен материал и започнато събиране на рамата. Ползвах същата магнитна хватка с ограничители, за да позиционирам надлъжните греди – то се вижда. После напречните, но те вече почти на око.
Изображение

Стълбите залепени по места, материала намалява, лека-полека се запълва цялата скара. Онези греди с променливо сечение, бяха предназначени да оформят една кутия около автосцепката. После обаче ползвах други...
Изображение

И близък поглед към прекъсването в страничните (гръбначни) греди. То е заради стълбите, зад които са вмъкнати две кръпки. Залепил съм допълнителни профили към тях, които ще бъдат скосени след това. По този възел има още работа, затова прескачам обяснения сега.
Изображение

И почти финалната права на носещата конструкция. Освен споменатото, има още някои дреболии за доизпипване, които се надявам до края на седмицата да ликвидирам. Скарата стои малко неравномерна и накъсана, но това се дължи на подвагонното оборудване което предстои да се постави. Нарочно не съм слагал излишни греди там.
Изображение

Като цяло, подредбата отдолу е комбинация от една схема, измервания, снимки и спомени от завиране под машината, нагодени към ограниченията на мащаба. Например, стълбите са от ламарина, чиято дебелина намалена 87 пъти... малко не се получава нещо. В такава ситуация викам Неволята и продължаваме.
Сега обаче спирам.

P.S. Искам още такива почивни дни.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Мнениеот LDimitrov » 13 Сеп 2018, 13:08

Обещаното довършване на „кръпките‟. Запълних каналите с Milliput и, докато съхнеше, разкроих две планки. От тънък материал са (Tamiya Pla-Paper 0,1 mm) и щеше да пропадне на тези места. На следващия ден вече ги наместих и започнах оребряването отвътре. Сложих по два триъгълника и се зачудих дали да не го оставя така – на истинското са четири, но пък там и стъпалото го няма (да, ревах вече за мащабните затруднения). Обаче, интересна работа, докато гледах и се чудех, пробвах една неравномерна конфигурация и преди да се усетя - едно ребро до стъпалото и едно върху него. Така сумарно се получиха само две със зарязване, а това вече се търпеше (мързела надви). Пък и не изглежда зле и наистина, това е края на ненужното задълбаване на невидими места (за кой ли път го пиша). Остава технологичните изисквания да изпълня – кит където трябва и последващи операции.
Изображение

Доколкото все още си спомняте предната снимка (в зависимост от възрастта), в горното ляво има нахвърляни едни кръгчета. Едното е сложено върху централния болт, т.е. на мястото си или поне така си мислех.
Покрай строежа, трябва да съобразявам следващите стъпки и сглобки. Въпросните кръгчета трябва да са доста по-дебели и като цяло да не избързвам с лепенето им. Май прекалено близо до оригинала се движа и тук се получават същите особености - поради споменатата немащабна дебелина на стълбите, талигата ще закача в тях при завъртането си. Най-вероятно ще местя болтовете с по половин милиметър навътре, а и от стъпалото ще пиля малко, може и ръба на талигата леко да скося... Със сигурност ще стане, още повече, според снимките подобно нещо е правено в реалния живот.
Изображение

Това е по рамата на вагона, някога и с подвагонното ще се занимая и така... толкова си мога.

P.S. От друга страна установих със сигурност – фотоапарата ми доста криви долната част на заснеманото при макро режим.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Мнениеот LDimitrov » 20 Сеп 2018, 08:08

И друго забелязах във връзка с последния P.S., когато снимам бяло, нещо фокуса го няма. Тогава прилагам друг фокус - щракам и продължавам, каквото се получи, това е.

А се получи следното: от разни правоъгълни парчета, сглобявах какви ли не параналелямупипеди, които трябва да минат за подвагонно оборудване. Тук предлагам сглобени, грубо фугирани и шлайфани кутии/сандъци/шкафове(?). При сглобката ги минах с шкурка 600, сега са на 800, след последния кит ги чака 1000. Технологично, процеса вървеше така: едната вечер лепене, втората шлайф и кит, третата – шлайф на кита. Първият етап се разминава по дни, понеже не стига времето за сглобяване на всичко накуп. И резултата:
Изображение

Тези изнесените отделно и завъртени за друг изглед компоненти, са видимо по-специални конструкции. Горното е една „етажерка‟, съставена от отделни парчета разположени под разни ъгли. Долното са всъщност две еднакви паракаквотоетам, с оформено стъпало преди да ги залепя заедно.

И нахвърляни по рамата. Вече се вижда (отчасти) защо не подредих съвестно цялата скара. Остават челните стени за разкрасяване.
Изображение

Първоначално мислех да залепя задните и страничните стените на шкафовете към пода и да отлея всичко заедно, оставяйки същите тези шкафове без челна и долна страна. Челната, с всичката детайлизация, трябваше да се лепи отделно, а долната нито ще се вижда, нито има значение, но после се сетих друго. Видя ми се по-лесно да отлея цял и детайлизиран шкаф, отколкото да усложнявам рамата. И по-леко се работи с по-едри детайли, и сглобката отива на невидимо място, и като цяло по-малко остава за доработване... май правилно и овреме се ориентирах.

Стискайте палци да съм на прав път.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Мнениеот zam07 » 21 Сеп 2018, 09:47

Пак забележки към фотоапарата, обектива. Стана ми интересно с какво снимаш.
Кристиян Колев
Аватар
zam07
Напреднал
Напреднал
 
Мнения: 68
Регистриран на: 20 Апр 2015, 20:56
Местоположение: Нови Хан

Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Мнениеот LDimitrov » 21 Сеп 2018, 13:09

Ами това забелязвам сега и за него пиша. Може пък да е нормално, но когато гледам обектите пред мен, различно ги виждам (е това вече е нормално). Вероятно подхода ми към цялата операция е леко сбъркан, но едва ли ще започна да се обучавам още във фотографията сега. Особено, знаейки че си е почти цяла наука.

Иначе сапунерката е Canon SX110 IS и, като цяло, изкарва добри снимки.

И да проверя обратната връзка: в изложените досега снимки, има ли някоя на която не личи какво е заснето? Че аз го създавам и си го знам, ама останалите...
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 357
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)

Мнениеот zam07 » 21 Сеп 2018, 21:03

Твойте снимки са достатьчно информативни за мен.
Кристиян Колев
Аватар
zam07
Напреднал
Напреднал
 
Мнения: 68
Регистриран на: 20 Апр 2015, 20:56
Местоположение: Нови Хан


Назад към Ревю на собствени модели / Model reviews

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта