WIP: 46229 ROMPETROL

Покажете Вашите модели, опишете трудностите, които сте преодолели и споделете впечатленията си.

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот ARTU » 29 Сеп 2016, 20:08

С нетърпение чакам нацвъкването по модела на всичкото това нещо :D
Активни проекти - D3A Val (CH) █[][][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11032
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 10 Окт 2016, 12:45

ARTU, искаш – получаваш. Е, не всичкият фотоец е за локомотива, но поне с интериорната част май приключих.

Показвам в малко обратен ред, морят ме фотосесиите и затова не е представено хронологично. Първо стъкмих кабина едно, после подготвих дреболиите за втора и тогава снимах всичко заедно.

Свалени и изчистени, готови за монтаж. С червено съм мацнал ориентировъчно място за запояване, а зеленото показва къде трябва да се прегъне детайла. За ръчната спирачка има добавен един пръстен, набързо свит от проводник (не е включен в комплекта ;)).
Тук се е промъкнал и вторият климатик вече залепен към полистиролна основа.
Запълних пространството с интериорната платка за кабината. Дублиращи се явяват само котлона за втора и превключвателите на обдухването, всичко друго се ползва без остатък.
Изображение

Подготвената за облепване с железа втора кабина: издълбани и шлайфани местата за детайлите – не ми харесва развалянето, но пък по не обичам да лепя върху грунд или боя. (Не че не се налага понякога, ама като може да се избегне...)
Изображение

И няколко погледа към готовата първа. То има всъщност за фугиране, но откъм фотоец е приключено. За точно определяне височината на ламаринките за обдухване, трябваше да освободя стъклата на отделните прозорци от фабричната им конструкция. И без това развалих всичко около мястото на което се монтират.
Изображение Изображение

Задна стена с ръчна спирачка на която е добавена ръкохватката в прибрано положение (да не пострада някой пътьом). Трябва да се добавят брави и едни други глезотии... Открих си грешка гледайки фотото, без него всичко беше наред. Ако някой ми я посочи, ще се наложи корекция.
Изображение

Последно – външната врата на кабината. И тук довършителните работи са като на горните врати.
Изображение

След сесията продължих да си лепя - към момента за втора остават да се добавят само вратите. От картинки не виждам смисъл, още повече, последните страници все едни табла и кабини ми се въртят по снимките и започна да ми писва от едно и също. Само ще добавя някоя след грундиране и вече боядисан "сичкото ентерьор".

Един бърз поглед в бъдещето показва, че няма да пиша тук сигурно до края на октомври. Дано поне успея да понаправя нещо с модела. Желая на всички успешен остатък от месеца!
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 315
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот ARTU » 10 Окт 2016, 18:31

LDimitrov написа:Задна стена с ръчна спирачка на която е добавена ръкохватката в прибрано положение (да не пострада някой пътьом). Трябва да се добавят брави и едни други глезотии... Открих си грешка гледайки фотото, без него всичко беше наред. Ако някой ми я посочи, ще се наложи корекция.
Изображение


Не знам дали съм я открил, ама двете прозорчета са с различно положение на болтовете.
Активни проекти - D3A Val (CH) █[][][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11032
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 10 Окт 2016, 22:30

:respect: Я какъв си бърз! :bravo: Това е то, даже вече завъртяно. От мен :beer: като се видим следващият път.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 315
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 04 Ное 2016, 13:50

Привет отново! Като изпълнено обещание се получи – до края на месеца, че и отгоре. Остава въпроса "Къде сме ние?"
Ами... захванах се с най-видимото и отличително нещо по муцуната. Да, фаровете! Следвайки замислената и споделена тук преди години концепция, сглобих един комплект. То така лесно звучи "сглобих", но си искаше сериозна подготовка. За целта съчиних един "стапел" гарантиращ ми достатъчно еднакво позициониране на детайлите и съответно, много сходни резултати. Без да влизам в подробности (ако има интерес – обяснявам технологията), долу е резултата от първите запоявания (78.1). После всички готови (78.2) и даже замазана с Milliput фуга и срязани тръбички в резултат от напасване на място (78.3).
Изображение

Е, междувременно запоих и гривните на буферите, като не се сдържах по някое време за една суха проба.
Изображение

Съвсем в движение: маркиране за и вече готови отворите на другата челна стена. Както и проби на една от стъпенките. Трябва да огъна останалите...
Изображение

Но да се върна на осветлението. Подготвените по горния начин фарове плеснах на място пак с Milliput. Следва подравняване което е видно от следващите снимки, като окончателното фиксиране стана с цианоакрилат на предварително предвидени места. После Milliput-а остана да стяга колкото си иска. Не ми хрумна друг начин за подравняване, освен наличното парче ламинат и правия ъгъл.
Изображение

Поддадох се и на друга проба – с парче двойнолепящо тиксо и малко огъване се получи следния гъдел:
Изображение

Продължението е стандартно – запълване, грунд, кит, пак грунд с промеждутъци шкурка, когато и както се налага и не задължително в този ред. Има още за изпипване, но няма да се спирам вече на темата, основната форма е докарана. Резултата е задоволителен, само ще имам предвид друг път да ликвидирам напълно тъмната боя под бъдеща светла такава. Подвежда в картинката. Като цяло, фаровете ми изглеждаха криви в едната посока, след грундиране отидоха в другата, по снимки е съвсем различно, а като го гледам пред мен – нищо криво не личи. То нали и правия ъгъл така казва, ама...
Изображение

В промеждутъците когато съхнеше грунда, се занимавах с кабините. За задната стена: от тънка гланцова хартия си изрязах ленти с подходяща (според мен :D) ширина. Залепих ги с Extra thin лепилото на Tamiya, много добре се получи, лепилото мокри хартията и разтваря пластмасата само под лентите. Добавих имитация на панти на едната врата – изтеглен литник, какво друго. На по-късен етап грундирах стените и плотовете, смесих си бои на око и минах разредена първа ръка на четка. Междинните резултати не са за пред хора, обаче човека запознат с цветовете там, , каза че са достатъчно близо. Значи остава втора ръка и добавяне на финални щрихи, дреболии разни, но най-съществени.
Изображение

Заиграх се и с друго, този път по покрива. Има останали белези след модифициране към подсерия 200:
1) затапени отвори от предишните изолатори;
2) очертания от опорите на пантографите при предишното им разположение;
3) нещо като заваръчни шевове ми се виждат отгоре, едни такива линии неясни около троицата изолатори и разрядника...
Реших задачите така - за 1) бяха предвидени ецвани "тапи", виждат се две-три от тях; 2) имитирах с някакво месингово фолио, а за 3) отново ползвах изтеглен литник при предварително издълбани места за лепене. После стъргах излишъка до приемлив (пак на око) размер, а какво се е получило ще разбера след време.
Изображение

За приключване на подтемата от началото на годината вмъквам - 40534 в този му вид е история (вече запазена) от може би година и половина. Ей така изглежда сега и окончателно го оставям на мира:
Изображение

Засега толкова, пак се очертават две-три седмици тишина, а може и повече...
Хайде чао!
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 315
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 21 Ное 2016, 16:04

Нещо не върви, ама хей така, между другото, нагласих следната работа. Плочите на гилзите откъм челната греда ми се виждаха тънки и им запоих по една 0,15 месингова пластина. По-добре стана, но не личеше преди следващата интервенция. А тя беше почерняне на готовата продукция. Топих материала във фабрична химия предназначена за такива безобразия. Не ми се забъркваше домашен коктейл, още повече содата ми каустик я дадох преди месеци за сваляне на боя от стъкло и още не се е прибрала и изобщо... това е друга работа. Та накратко – ето:
Изображение
Изображение

Тези малките "дръжки" са за локомотивната спирачка. Едното е чисто ново, след като предшественика му излетя във въздуха и не се приземи повече. Беше готово за почерняне, но невнимателно захващане с пинсетата го изличи от моя свят. Трябваше да изработя друго и ми беше много приятно от цялата история, която коментирах своевременно с малко (като разнообразие) думи.

Затварям сергията до някой друг път с идеята да е дори тази година.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 315
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 28 Ное 2016, 11:34

28.11.2016

Да, тази година е, даже следващата седмица. Успях да си открадна три съботни часа. Другите ги изпихме с чорбаджията, който ненадейно (но не и неприятно) за мен намина към София. Огледа и одобри постигнатото, то друго не може и да каже - като е така разфасована машината смее ли да гъкне, не се знае какъв краен резултат ще му предложа след време...
Но да се върна към работата, че пак се отплесвам: "пилотското" кресло - има ли смисъл да описвам снимка? Части за седалка и готова такава. Първоначално мислех да я насадя на един 2 mm квадратен профил, но естета в мен надделя. Сега гледайки по-правдоподобното окачване и представяйки си варианта "гъба пачи крак", съм доволен от навреме дошлото ми желание за работа:
Изображение

И сравнение с обикновените столчета в кабините. Тях ги грундирах с тамийски флакон, после минах със синята боя и понеже сивото прилича на истинския сив цвят, мисля да не пипам повече тук. Иначе вляво е първия вариант на седалката, вижда се разликата с новото, сякаш не е за този мащаб... дали да не изградя локомотив около нея – копчето го има, сега само балтона остана.
Изображение

Трите ми часа пък даже бяха прекъснати със споменатото гостуване, затова след бирата някак сглобих онези пръснати части, а то пък успя да се получи втора седалка. Направих и заготовки на скоростомерите, манометрите и осветлението на пултовете. И естествено проба на място:
Изображение

По снимките няма резултати от други дейности, като: синя боя по седалките, изработка на лостовете за отваряне на прозорците и някои довършителни, които ми е по-лесно да не изброявам. Но ще се хваля най-безсрамно когато му дойде времето. Като цяло локомотива май започва да ми харесва, дали да не си го задържа докато и без това е при мен...

Няма повече. Сега тръгвам и когато – тогава. Чао и успехи!
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 315
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 12 Дек 2016, 11:05

Упражнението за тази седмица може да мине под общ знаменател "вапцане". Как другояче да го нарека като беше основно това? Оцветяване на показваните по-горе съчинения и пълнеж, съчетани с някои финални украшения.
Първи пример: кресла, телефони, високоговорители и т.н. Тази пръчка горе е една заготовка от 0,5 полистирол, ще я спомена след малко пак. Между другото, телефоните май ще оставя така – чудех се дали не трябва да се правят отново, но като ги гледам ще свършат работа.
Изображение

Предпоследен поглед към недоправените кабини, на следващата снимка (когато и да е) ще са готови. Тук е малко обърнато разположението, дясната колона снимки е кабина 1, а лявата – 2. Та, поиграх си с мазане и (д)ефекти: малко разминах цветовете на различните панели, очертах ги с едни прахчета, с молив имитирах леко разни скрепителни елементи и ключалки, колелата за ръчната боядисах и протрих на места (добре че отдолу бяха черни), мазах боя и по пода, като го очаква разкрасяване тези дни... А, да не пропусна – имаме си брави :)
Там на стената на кабина 1 има един отвор за онази горната заготовка, това ще е имитация на някакъв ключ, който за момента не ми е интересно какво точно прещраква, важно е че е на видимо място. Другата доработка е имитацията на гуменото уплътнение около вратите – взе ми здравето тая гад! Боядисана в черно тел, която проврях през отвор под вратите, като преди това ги обиколих с нея. Не искам да си спомням как застана на място...
За пултовете няма какво да пиша, едно сравнение с предишни снимки е достатъчно, а пък аз си чакам декалите за таблото (печатащият, чуваш ли ме, чакам...). А под пулта, там където стъпва машиниста не са ефекти, това се получи от пинсетата и мисля да не го закачам, не ми пречи.
Към момента всичко е запечатано в с лак сатен, имам намерение да освиня малко стените и да коригирам каквото не ми харесва (много черна стана гумата).
Изображение

Тук пък няма какво толкова да се пише, същите изпълнения на ново място. Долу вдясно са лостовете за прозорците, почти готови, остава да ги резна и една топка на върха да издялкам.
Изображение

Е това е, до края на годината смятам да приключа с интериора и дано не остане като пожелание. (Абе, този началника пак мина тази събота, дали не е прочел как искам да пускам машината към моя коловоз?! Егати!)
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 315
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 20 Дек 2016, 16:43

Вероятно последното за тази година включване и със сигурност последното за задните стени на кабините - нямам намерение да пипам повече там. Но какво довърших все пак: мераците описани предишния път ги осъществих – пода наплесках със смес от черен и тъмносив патинатор, стените също но с друга концентрация на материала, цвета на гуменото уплътнение “загасих” леко с бяло прахче и според мен стана по-истинско.
Това е до момента на описанието: кабина 1 и 2 преди запечатването със сатен.
Изображение
Изображение

Последва лакиране и чакане, като междувременно изпъкнаха по-тъмни тонове от прахчетата. Финалните щрихи са прозорците на вратите и техните уплътнения (пак черна гума). За стъклата ползвах 0,8 вералит или поне за такова ми го продадоха. В крайна сметка ги издялках на ръка, а мислех на струга... обаче времето за подготовка на нужните приспособления и съмнителния краен резултат ме разколебаха. Определено така стана по-бързо. Залепих ги с Ц-200 и не ги мисля повече.
Но с гумите беше различно откъм интелектуален напън. Както и при обществените поръчки (е не винаги де) имаше няколко варианта. Проиграх един, друг направо отхвърлих и остана медната тел - 0,3 mm, с обгорена изолация и самият материал поизпечен, навит на подходяща окръжност, рязан по размер и киснат в почернящата химия. Нарочно го гласих леко по-широк за да може да щракне на място като зегерка. Така и стана, даже си стоеше самичък там, но аз се застраховах с малко Future и приключих задачата. Живея със заблудата че съм избрал най-добрия вариант за гумата, ама ако беше обществена поръчка сигурно щеше да е още по-добро (както винаги де). И пак 1 и 2:
Изображение
Изображение

Приятни и спокойни празници ако не се появя пак тази година!
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 315
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 30 Дек 2016, 21:17

Не познах – имам да добавя финала (почти) на тавана тази година. Отляво-надясно на следващата снимка:
1. Климатиците – грундирани с белия Surfacer, мацнати с някаква бяла боя, пръснати със сатен лак, решетките обработени с черен прах, завършено с мат лак. Не съм целял да останат чисти, те и не са.
2. Съставни части за таванното осветление. В името на моделизЪма преди време се пожертвах да открия алуминиева ламарина с подходяща дебелина. Голяма мъка беше намирането на нужната бирена опаковка, но се справих и сега направо ползвах материала. От това са направени шайбичките, след което от един флакон на Dupli ги хромирах малко (не личи заради кофти разположението спрямо светлината). “Плафоните” пък са от 3 mm прозрачни заготовки на Lion Roar. Май ще ги мина с една разредена бяла боя, леко матови да станат.
3. Лостовете за отваряне на прозорците – готови! До тях са разни лостчета и контролери за пулта, който още си чака декалите (да, все още!).
Изображение

Ей така ще изглежда тавана като свърша с него. Тук само съм подредил някак нещата, без да съм съвсем сигурен в точното разположение на ламБите. Може би трябва да са малко по-прибрани към климатика, но едва ли е толкова важно – така ми изглеждат по-равномерно наредени по ширината на кабината. Ако се търси по-голямо сходство би трябвало да се мести осветлението на истинския 229, аз тук приключих. И то защото два пъти ги позиционирам вече – някаква глупост ме обърка, та ги бях нагласил към челните прозорци (разбирайте: отвори на тавана). Последва “дупки запушваме всякакви” с целия комплект кеф към тях, ама вече не личи, нали?
Изображение

Сега наистина приключвам работа чак до другата година. Весело посрещане са същата и пожелавам на всеки каквото му е нужно с червени ботушки.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 315
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 16 Яну 2017, 14:11

Тъй като се появявам за пръв път тази година – да ви е честита! То май ѝ посвикнахме вече и поне аз не виждам да е много по-различна засега от старата, но... това е положението. Да видим все пак какво допринесе към темата до момента.

Декали! Най-после! Поглед към листа и започнатото лепене.
Изображение

След поставяне на всичките, игра четката с черна боя (за корекции) и им пръснах един сатен лак за да не ми блестят много. Съхнене, помотване и накичих всичката карантия предназначена за пултовете. Както и седалките...
Изображение

Поглед отгоре. Гледайки снимката са зачудих как така се отварят стените в горния край. Нали нещо там прави ъгли, мерене, гласене, а пък то – зяпа? Е, усетих се че съм усилил сглобката стена-под с една лента която повдига задния край и... това е. Грешката е вярна.
Изображение

И самички
Изображение

Дотук добре! Кабините са готови с две изключения – таванното осветление може би ще стане работещо (какви идеи им идват на някои нахали) и една дреболийка обмислям дали да не добавя. Нея ще коментирам друг път, сега записвам: интериор – 2.

А да си призная какви гадни идеи ми идват пък на мен (май не са патент само на нахалите). Успокоен от приличния финал на кабините, или успокоен от финала по принцип, разгледах по-обстойно покрива. Да не го бях правил по-добре – промених си първоначалните намерения да нахвърлям обратно сваленото по-рано и да се размина с минимални корекции. Оказа се доста различен вида на модела и реалното нещо. Освен споменатите по-рано "тапи" и заварки, се отвори още работа:
- повдигане на изолаторите (едни пластмасови шайби си направих);
- модифициране на фабричните изолатори;
- изработване на няколко вида нови;
- нов напреженов трансформатор;
- нова част на ГВП;
- "скобите" за повдигане на секциите от покрива;
- различни връзки за заземителни въжета;
- една редица дребни правоъгълници (озориха ме гадовете, особено при рязането);
- двата замрежени отвора за въздуха – тотално различни, явно от Кончар вече са модифицирали там;
- заличаване отворите за болтовете държащи пантографите на място.

Сигурно съм изтървал нещо, затова при работата ще внимавам повече, то всъщност нали там е важното. Последното тире обаче, отваря цял раздел в психологията (или психиатрията?), повдигайки темата за пантографите. Лудостта започна от различните изолатори и може да ми се доверите, че моите са по-истински. Снимки 104.1 пантограФ (фабричен) и 104.2 пантографМ (модернизиран) сравняват история и настояще/бъдеще. Също така намерих приложение на разни изостанали литници :)
Тихата ментална нестабилност катализира към по-невъздържана от поглед над изолаторите – конструкцията на пантографа. Фабричните имат нещо общо с вида на истинските, но от само себе си се наложи решението – режи! (Така бъдещето от горните снимки стана история и цялата ситуация само показа колко кратко трае бъдеще времето.) Замисълът прозира на 104.3 и предстои не много дълбока модификация, вече означена като М2. А иначе на снимката се вижда какво се получава от малко пластмасови профили, тел и един хухавел.
Изображение
Всичко се разваля нарочно, с идеята собственика да се откаже скоро от мен в "Държавен вестник" и да си задържа машинката. :angel:

Това е, засега сме дотук, ще е добре ако успея да понаправя нещо преди март месец, но не ми се вярва (както и отказването).

P.S. За кофти фокуса на някои снимки се извинявам – първоначално не личи на апаратния телевизор, а и обектите са на различно разстояние и снимачката се чуди къде да гледа. Ако има някой с читав апарат, може да нагласим и по-добри.
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 315
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Re: WIP: 46229 ROMPETROL

Мнениеот LDimitrov » 15 Мар 2017, 13:22

Работата тихичко продължава без да се отразява тук. Нищо тайно няма, просто тотална липса на писателско вдъхновение. Снимки обаче се правят своевременно и нищо не се губи.
Към списъка с изредените през януари промени следва да се добавят неизброими дреболии разкрасяващи покрива. Е няма да стане, ще се споменават в движение – не мога да ги следя повече. Вместо това ще описвам работата по отделните покривни елементи (в малко разбъркан хронологично ред).

Едно зяпане и заничане по климатиците реши съдбата им – въ̀рти с ножа! Подмяната на участъците с решетки беше лесна, повече време отне "просветването" на отворите. Едно шлайфане и внимателно чистене на метала, позволи да ги ползвам. Долу, на 105.1 и 2, се виждат готов (към момента на снимката) и полуготов климатик. Разликата с изходния материал е... е, има такава. Следващото рязане се оказа, че трябва да е по дължина – искаха разширяване, понеже не пасват като картинка под ламарините които ги пазят. Отначало се зачудих, после ми светна: на модела са някакви си румънски, докато нашите са поставяни в Кончар. Няма как да станат, та, триона и - разцепих единия. Две дебелини листов полистирол решиха задачата. На 105.3 са разширената и нерязаната версия, а 105.4 показва втората в процес на "ремонт".
Изображение

На следващата снимка някои етапи можеше да ги няма, но аз трупам обем публикации тук и ще защитавам дисертация някой ден. Поред: готови и замазани с кит, от който голям смисъл нямаше понеже не се виждат шевовете, но го мацнах по навик (технологията трябва да се спазва!). Имитирах сглобката на горна и долна половина – теглен литник обикалящ цялото съоръжение. За хоризонтиране на същото, залепих полистирол с подходящи размери на подходящото място. На следващия ден игра фрезата и се получи каквото се вижда. (А по някое време се появиха и основите за пантографските цилиндри, като им предстоят довършителни работи.)
Изображение

Вътре също понапълних малко, къде с провиждащо се през решетките, къде с фантазия. Няма особено значение обаче. И изгледи от полуготовия възел, повече – след часа по рисуване.
Изображение

Чарковете по покрива: ГВП, разрядник, трансформатор, фабричните изолатори с лека доработка и цилиндъра с неговия си изолатор. Личи си как е правено, няма какво да се обяснява, даже става ясно защо така бавно действам – низането на шайби с различен диаметър е гадна работа.
Изображение

Почти безразборно детайлизирах покрива т.е., налепих си разни железца тук-там. Основно крепежа (фланци?) на различните изолатори. Променени са и отворите за вентилацията.
Изображение

За пантографа който се промъква на някои снимки ще има отделна глава в книгата, а аз засега си пробвам силите с това:
Изображение

Към момента вече е конкретизирано как да подходя за изчистване на концепцията за коректно асемблиране на детайлите от... егати глупостите, а? Ползвайки нормален речник – ясно ми е какво да направя. Не знам какво ще стане, но просто няма да руша преди да съм сигурен. (А как ме влече...)

P.S. И нещо за разведряване, че много навлязох в подробности - "български" локомотиви рамо до рамо. Е, само на единия задния край се губи в далечината :)
Изображение
LDimitrov
Специалист
Специалист
 
Мнения: 315
Регистриран на: 09 Сеп 2011, 16:33
Местоположение: София

Предишна

Назад към Ревю на собствени модели / Model reviews

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта