Mitsubishi A6M

Купили сте си нов модел? Споделете Вашите впечатления - какво намерихте в кутията, как Ви се струва отливката, инструкцията и декалите... Оценете модела.

Re: Mitsubishi A6M

Мнениеот ARTU » 28 Яну 2017, 22:40

Mitsubishi A6M3 ZERO Fighter Model 32 (Hamp), 1/72 TAMIYA, кат.№ 84

През 1941 год. Nakajima представя своя двигател Sakae 21, който има двустепенен турбокомпресор за по-добри височинни характеристики, както и повишена мощност до 1130 к.с. Прототипът на Zero с новият двигател лети за първи път на 15 юли 1941 година.

Новият двигател е по-тежък, което се отразява на центровката. По тази причина са променени капотът над двигателя, а самият двигател се премества към кабината. Това налага намаляване обема на резервоара в центроплана, намиращ се между двигателя и кабината, от 518 на 470 литра. Променени са крилете, като е премахнат сгъваемият елипсовмиден край, което се отразява и на разпереността. Крилните резервоари са с увеличена вместимост 420 литра. Промяната във въоръжението е в крилните оръдия, които от 20 мм Type 99 Mark l стават Type 99 Mark II с удължена цев. Капацитетът е повишен до 100 изстрела на оръдие. Правени са опити за монтаж на 30 мм оръдия, но нежната конструкция на крилата не може да поеме силният откат.

Sakae 21 и другите промени повишават скоростта с едва 11 км/ч, в сравнение с Model 21, но за сметка на намаленият радиус на действие. Независимо от това, флотът приема самолета и той влиза в серийно производство през април 1942 година.

Скъсеното крило спомага за повишаване скоростта на пикиране и скороподемност, но намалява маневреността. Намаленият радиус на действие ограничава приложението на самолета, особено след загубите на самолетоносачи. Този вариант се използва в изключително малко части, а произведените самолети са едва 343.

Моделът на Tamiya е в кутия от картон с гланциран капак. Спокоен, бих казал красив боксарт, като отстрани са дадени цветно две от предлаганите камуфлажни схеми. В кутията имаме инструкция, декали, информационна брошура, лист с корекции, пликове с детайли. Псяка платка е опакована индивидуално в найлонов плик, затворен с телбод. Инструкцията е тип"чаршаф" от 10 страници. Схемите за сглобяване са нв16 стъпки, много добре онагледени, дублирани от японски на английски, немски и френски. Предлаганите камуфлажни схеми са три:

А. A6M3 Tainan Air Group, New Guinea, Buna Airbase, 1942
B. A6M3 2nd Air Group, New Guinea, Buna Airbase, August 1942
C. A6M3 Oita Naval Air Group, Oita Airbase, 1944.

Информационната брошура е тип "чаршаф" с 6 страници, от едната страна е на японски, а от другата на английски, немски и френски език. Представя историята и модификациите на А6М, като е онагледена и графично.

Корекционното листче дава корекция в стъпка 3 от сглобяването, свързано с монтирането на капота.

Декалите са в отделен найлонов плик, защитени с фина хартия. Отпечатани са без забележки, с изключително фин филм, дадени са инструменталните панели, както и колани.

Прозрачните детайли са два типа - за отворен и затворен фанар. Изключително фини, с добър фрейминг и чудесна прозрачност.

Всички непрозрачни пластмасови детайли са от сив пластмаса, отливката е фина, изключително прецизна, с вътрешна гравировка и добре обмислени държачи. Платка А предполагам е стандартна за серията А6М - съдържа 49 детайла, някои от които са живи произведения на изкуството. Интериорът е много добре проработен, двигателят също изглежда много добре. На обща платка Е и F се намират двете половини на фюзелажа, крила и разни характерни дреболии за модификацията. Както споменах, разшивката е фина вътрешна, като нишите на колесника са представени изключително добре. същото се отнася и за вътрешната страна на кокпита. В отделно найлоново пликче е даден и характерният за модела капот.

В заключение - изключителен модел. Позволява да се изработи без притеснения ООВ, като всякаква допълнителна детайлизация би била необходима само в случаите, когато искате отворен фанар или спуснати клапи. Незнайно защо не се внася в България, въпреки доста отдавнашното му излизане на пазара. начин на придобиване - http://hobbytimebg.com/.

Активни проекти: FW-190A-8/R-11 (REV) ██[][][] ; FW-190F-8 (REV) ██[][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11245
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Re: Mitsubishi A6M

Мнениеот KONGO79 » 29 Яну 2017, 20:54

ARTU написа:Mitsubishi A6M3 ZERO Fighter Model 32 (Hamp), 1/72 TAMIYA, кат.№ 84

През 1941 год. Nakajima представя своя двигател Sakae 21, който има двустепенен турбокомпресор за по-добри височинни характеристики, както и повишена мощност до 1130 к.с. Прототипът на Zero с новият двигател лети за първи път на 15 юли 1941 година.



Слави, ще си позволя да те поправя - компресора е механичен :wink: . Нямам спомен дори да са експериментирали с турбо компресори на Зеро-то /обаче пък се сещам за едни извращения на базата на Хаяте-то с турбо/.
CULUS CAPITIS RECIPET!
Аватар
KONGO79
Маниак
Маниак
 
Мнения: 451
Регистриран на: 06 Апр 2006, 11:51
Местоположение: ВАРНА

Re: Mitsubishi A6M

Мнениеот ARTU » 29 Яну 2017, 21:54

Загубени в превода. Благодаря за поправката! Доколкото знам, само два самолета са с този компресор, останалите са без.
Активни проекти: FW-190A-8/R-11 (REV) ██[][][] ; FW-190F-8 (REV) ██[][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11245
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Re: Mitsubishi A6M

Мнениеот ARTU » 15 Юни 2017, 17:07

Mitsubishi A6M3/3a ZERO Fighter Model 22 (Zeke), 1/72 TAMIYA, кат.№ 85

След загубата на самолетоносачите при Мидуей, на самолетите им се налага да действат от сухопътни бази, като летят на големи разстояния. За да бъде компенсиран намаленият (вследствие намаляването на вместимостта на горивния резервоар) радиус на действие, на самолетите от модел 32 отново започват да се използват крила със сгъваеми краища. В удължените крила са разположени два допълнителни горивни резервоара с вместимост 45 литра всеки, което довежда и до леко увеличаване на теглото на самолета.

На някои машини са монтирани усъвършенствани оръдия Тип 99 модел 2 модификация 3 с удължен ствол, и увеличена скорострелност. Тези Зеро получават обозначението „модел 22а“ („модел 22ко“). Предприети са опити за монтирането и на по-мощни оръдия. На няколко прототипа („модел 22б“) са поставени 30-мм оръдия Тип 5, но слабата конструкция на крилото не издържа силата на отката на мощните оръдия.

От модификацията A6M3 модел 22 са произведени 560 екземпляра

Моделът на Tamiya е в кутия от картон с гланциран капак. Спокоен, бих казал красив боксарт, като отстрани са дадени цветно две от предлаганите камуфлажни схеми. В кутията имаме инструкция, декали, информационна брошура, пликове с детайли. Всяка платка е опакована индивидуално в найлонов плик, затворен с телбод. Инструкцията е тип"чаршаф" от 10 страници. Схемите за сглобяване са в 16 стъпки, много добре онагледени, дублирани от японски на английски, немски и френски. Предлаганите камуфлажни схеми са две:

А. A6M3 Major Saburo Shindo, 582nd Naval Air Group, Buin, Bouganville, June 1943
B. A6M3 251st Naval Air Group, the Solomons, May 1943


Информационната брошура е тип "чаршаф" с 6 страници, от едната страна е на японски, а от другата на английски, немски и френски език. Представя историята и модификациите на А6М, като е онагледена и графично.

Декалите са в отделен найлонов плик, защитени с фина хартия. Отпечатани са без забележки, с изключително фин филм, дадени са инструменталните панели, както и колани.

Прозрачните детайли са два типа - за отворен и затворен фанар. Изключително фини, с добър фрейминг и чудесна прозрачност.

Всички непрозрачни пластмасови детайли са от сив пластмаса, отливката е фина, изключително прецизна, с вътрешна гравировка и добре обмислени държачи. Платка А е стандартна за серията А6М - съдържа 50 детайла, някои от които са предизвикателство дори и за смолни производители. Интериорът е много добре проработен, двигателят също изглежда много добре. На обща платка Е и G се намират двете половини на фюзелажа, крила и разни характерни дреболии за модификацията. Както споменах, разшивката е фина вътрешна, като нишите на колесника са представени изключително добре. Същото се отнася и за вътрешната страна на кокпита. В отделно найлоново пликче е даден и характерният за модела капот. Предвидени са polycaps в отделно пликче, за запазване подвижността на витлото.

В заключение - изключителен модел. Позволява да се изработи без притеснения ООВ, като всякаква допълнителна детайлизация би била необходима само в случаите, когато искате да се взирате прекалено дълго в отворения фанар, или желаете раздвижени управляващи плоскости и клапи.

Активни проекти: FW-190A-8/R-11 (REV) ██[][][] ; FW-190F-8 (REV) ██[][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11245
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Re: Mitsubishi A6M

Мнениеот ARTU » 07 Сеп 2017, 20:59

Mitsubishi A6M5 ZERO Fighter (Zeke), 1/72 TAMIYA, кат.№ 79

A6M5 е модификация на А6М3, на която е монтирано крило с по-малък размах, заоблени краища и усилена обшивка. Размахът на самолета става 11 м, площта на крилете - 21.3 кв.м, а усилената обшивка позволява да се увеличи скоростта при пикиране на 657 км/ч. Освен това е преработена и системата за отвеждане на изгорелите газове от двигателя - премахнат е общия колектор на изгорелите газове и на всяка двойка цилиндри е поставена по една отвеждаща тръба. Тази промяна прибавя още няколко километра към максималната скорост и повишава скороподемността. Тъй като горещите изходни газове бързо прогарят дуралуминиевата обшивка, се налага в областта на изходните тръби тя да бъде усилена със стоманен лист. След промените скоростта достига до 565 км/ч на височина 6000 м, като по този начин това става най-бързата модификация на Zero. Общо построените машини от модификация A6M5 са 1701.

Моделът на Tamiya е в кутия от картон с гланциран капак. Спокоен, бих казал красив боксарт, като отстрани са дадени цветно две от предлаганите камуфлажни схеми. В кутията имаме инструкция, декали, информационна брошура, пликове с детайли. Всяка платка е опакована индивидуално в найлонов плик, затворен с телбод. Инструкцията е тип"чаршаф" от 10 страници. Схемите за сглобяване са в 16 стъпки, много добре онагледени, дублирани от японски на английски, немски и френски. Предлаганите камуфлажни схеми са три:

А. A6M5 (made by Nakajima) 652nd Air Group, Aircraft Carrier Junyo (Flagship of Carrier Div.2), Mariana Sea, June 19, 1944
B. A6M5 (made by Mitsubishi) Rabaul Air Group, Rabaul, New Britain Island, 1943-44
C. A6M5 (made by Nakajima) 653rd Air Group, Oita Prefecture, 1944

Информационната брошура е тип "чаршаф" с 6 страници, от едната страна е на японски, а от другата на английски, немски и френски език. Представя историята и модификациите на А6М, като е онагледена и графично.

Декалите са в отделен найлонов плик, защитени с фина хартия. Отпечатани са без забележки, с изключително фин филм, дадени са инструменталните панели, както и колани.

Прозрачните детайли са два типа - за отворен и затворен фанар. Изключително фини, с добър фрейминг и чудесна прозрачност.

Всички непрозрачни пластмасови детайли са от сива пластмаса, отливката е фина, изключително прецизна, с вътрешна гравировка и добре обмислени държачи. Платка А е стандартна за серията А6М - съдържа 47 детайла, някои от които са предизвикателство дори и за смолни производители. Интериорът е много добре проработен, двигателят също изглежда много добре. На платка C се намират двете половини на фюзелажа, крила и разни характерни дреболии за модификацията. Както споменах, разшивката е фина вътрешна, като нишите на колесника са представени изключително добре. Същото се отнася и за вътрешната страна на кокпита. В отделно найлоново пликче е даден и характерният за модела капот. Предвидени са polycaps в отделно пликче, за запазване подвижността на витлото.

В заключение - изключителен модел. Позволява да се изработи без притеснения ООВ, като всякаква допълнителна детайлизация би била необходима само в случаите, когато искате да се взирате прекалено дълго в отворения фанар, или желаете раздвижени управляващи плоскости и клапи.

Активни проекти: FW-190A-8/R-11 (REV) ██[][][] ; FW-190F-8 (REV) ██[][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11245
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора


Назад към В кутията / In-Box Preview

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта