Messerschmitt Me-1106

Купили сте си нов модел? Споделете Вашите впечатления - какво намерихте в кутията, как Ви се струва отливката, инструкцията и декалите... Оценете модела.

Messerschmitt Me-1106

Мнениеот ARTU » 18 Ное 2016, 19:26

Messerschmitt Me-1106B-2a, 1/72 AZ MODEL, кат.№ AZ 7538

Този проект на Messerschmitt започва като опит за подобрение на проект Me P.1101 и е преправян многократно. Първата версия има Т-образна пашка и кокпита е в основата на вертикалния стабилизатор. По-късно е направена промяна, като Т-образният стабилизатор е заменен с V-образен, а кокпитът е изместен напред. Като силова установка е планиран двигател HeS 011. Крилата са със стреловидност 40 градуса. Планираното въоръжение се е състояло от две 30 мм оръдия MK-108. Основните недостатъци са лошата видимост от пилотската кабина и по-успешните характеристики на Me P.1101, поради което проектът е изоставен.

Това е кратката история на този проект, останал единствено на чертожната дъска. Има няколко схеми на сайта Luft '46, поради което е неясно откъде AZ MODEL са изработили конкретната модификация. В каталога на фирмата откриваме и други модификации - Messerschmitt Me-1106B-1 "Aces" (кат.# AZ 7537) и Messerschmitt Me-1106B-5 "Hohenjager" (кат.# AZ 7539). Разликата е единствено в декалите и липсата на радарните антени за FuG-218 в носа. Лично аз не успях да разбера каква точно е разликата между Me-1106B-1 и Me-1106B-5.

Моделът е в кутия от мек картон със странично отваряне. На горната част на капака имаме красив боксарт, отзад традиционно са предлаганите камуфлажни схеми с референции по Humbrol. В кутията имаме самозалепващ плик с две пластмасови платки, пакетче с клипс с прозрачна пластмасова част, декален лист и инструкция. Инструкцията е цветна, отпечатана на гланцирана хартия, тип книжка от прегънат в средата двустранно напечатан формат А4. На първа страница има кратка история на модела (нищо по-различно от написаното в началото), на втора страница имаме схема на детайлите, с маркирани неизползвани такива. Стъпките за изработка са общо 11 и са сравнително добре онагледени. Инструкцията е стандартна на Me-1106B-1, B-5 и B-2a, като разликата е единствено в последната стъпка - да се поставят или не радарните антени. Интересни са детайлите, които са маркирани да не се използват - това са подкрилни резервоари, спирачна кука (??!!), пилони за подвесно въоръжение, както и пилони за подкрилни оръдия.

Декалното листче е много добре отпечатано, няма предвидени служебни надписи. Вариантите, които може да изработите от комплекта са три What If:
- Me-1106B-2a, JG 300, flown by Lt.Wilhelm Sommer, funker Joachim Schwarzwald, airfield Bonn-Hangelar, June 1946
- Me-1106B-2a, I./JG 302, flown by Lt.Franz Luchs, funker Karl Meixner, airfield Eger, June 1946
- Me-1106B-2a, Stab/JG 300, flown by Hptm.Lutz Schwarzvogel, funker Georg Volprich, airfield Berlin-Tempelhov, April 1947
Без майтап - това е описанието!!!

Двете платки са от обичайната пясъчна пластмаса на фирмата, като отливката е сравнително добра като за шорт-рън. На по-голямата платка са разположени почти всички части - общо 41 бройки. На втората платка са крилата, хоризонталните стабилизатори и подкрилните резервоари. Няма леяци или дефекти, разшивката е вдлъбната, като няма предложено нитоване по корпуса. Фанарът на кокпита е от цяла част, сравнително дебел, но с добра прозрачност и добър фрейминг. В детайлите има и двигател, тъй като се вижда през отворите на основния колесник. За съжаление е съвсем постен и ще трябва да го облагородите. На суха сглобка излизат проблемите - липса на фиксатори на фюзелажа, както и подът на кокпита. Съгласно инструкцията следва да се направи двойно управление за задния пилот - с лост и педали,както си му е редът. Да, ама в нощните изтребители не е имало двойно управление - такова би могло да има при учебно-тренировъчен самолет. Може би от AZ MODEL би следвало да се задълбочат в изследванията си из паралелната Вселена, като би било добре да уточнят, че евентуално Me-1106B-1 е едноместен прехващач, Me-1106B-5 е двуместен височинен изтребител (с радиооператор отзад), а Me-1106B-2a си е нощен изтребител с оператор на радара на задната седалка. В нито един от тези самолети не е удачно да има двойно управление (даже на първия трябва да се закрие втората седалка), но пък може да се предложи учебен вариант - примерно Me-1106B-1/U1 или Me-1106B-5/U1 (или както е прието в късните обозначения Me 1106S-1/S-5), на който спокойно да се монтират подкрилните резервоари. Поиграх си да онагледя графично хипотетичните варианти:



Изглеждат добре, нали?

В заключение - чудесен модел от Luft '46, съдържанието на кутията дава много добри възможности за развихряне на фантазията. Недостатъци - схематичен двигател, схематичен кокпит, недостатъчно добре проработена външна гравировка, ограничения на избрания метод на леене - шорт рън.

Моделът е закупен от НИРАХОБИ.

Активни проекти: FW-190A-8/R-11 (REV) ██[][][] ; FW-190F-8 (REV) ██[][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11326
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Назад към В кутията / In-Box Preview

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron