F6F Hellcat

Купили сте си нов модел? Споделете Вашите впечатления - какво намерихте в кутията, как Ви се струва отливката, инструкцията и декалите... Оценете модела.

F6F Hellcat

Мнениеот nick_wolf1 » 05 Май 2008, 02:20

Eduard 1/48 F6F-3 Hellcat
Изображение
Каталожен номер 8221.
Цена и начин на придобиване: Luckymodel.com, 35.99 $ без доставката.

История. Grumman F6F Hellcat е едноместен, еднодвигателен витлов изтребител, разработен за US NAVY през ВСВ. Разработката му е възложена на Grumman като наследник на F4F Wildcat и като допълващ вариант към новия Vought F4U Corsair. Прототипът XF6F-1 излита за първи път на 26.01.1942г., а към януари 1943г. с Hellcat е въоръжена и първата ескадрила - VF-9 на USS Essex. В хода на ВСВ Hellcat се доказва като особено успешна констукция, надежден изтребител, с мощно въоръжение и отлична живучест. В резултат на качества на самолета пилотите му успяват да постигнат повече от половината от всички победи на US NAVY и USMC и съотношение победи:загуби 19:1. Бойната си слава Hellcat натрупва най-вече на Тихоокеанския ТВД. През ВСВ е бил на въоръжение и в Royal Navy под означението Hellcat Mk. I и Мк. II. След войната е служил още във Франция, Парагвай и Уругвай. Произведени са общо 12275 машини.

Моделът, който ще разгледам е F6F-3 Hellcat на Eduard, мащаб 1/48. Това е раннен вариант на изтребителя, последван по-късно от F6F-4 и F6F-5. Моделът излезе в началото на 2008 г. и продължава амбициозното начинание на чешката фирма да пуска нови модели с висока детайлност и богата комплектовка.

Кутия. Среднотвърд картон, с подсилени бордове, обемиста, с горно отваряне. Атрактивна рисунка, изобразяваща F6F-3 Hellcat с озъбена муцуна от VF-27, USS Princeton мигове след като е сразил поредния A6M Zero.

Частите на модела са разпределени на четири големи рамки от сивозелена пластмаса плюс една малка рамка с допълнителе капотаж и една рамка с прозрачни детайли. Всичко е старателно опаковано в целофан, а прозрачните детайли са в отделно пликче. Допълнително има две платки с фотоецвани части (цветни и неоцветени) и маски за остъклението и колелата.

Подробности.
Качеството на отливките е отлично, без дефекти. Разшивката е вътрешна, фина и подробна, има множество структурни детайлчета и нитове по повърхностите. На частите с фюзелажа е постигнат много приятен ефект на застъпващи се панели. Детайлността е отлична. Кабината е подробна, има си всичко. Даден е избор между доста добро пластмасово табло с фино очертани прибори, и предварително оцветено фотоецвано табло. Допълнително има фотоецвани колани, ръчки, ръкохватки. Страничните конзоли са пластмасови с фини релефни подробности. Прицелът е от овална прозрачна част.
Фюзелажът е даден от две части, с делене по вертикала, на него е отлят вертикалният стабилизатор. Кормилото за посока е отделна част. Спирачната кука е в два варианта: прибрана и извадена.
Крилото е разделено да две горни и две долни повърхности, които затварят между себе си отделни детайлчета за нишите на основните стойки и картечните цеви. Клапите и елероните са отделни.
Хоризонталните стабилизатори са от по две части, кормилата за височина са отделни.
Двигателят се събира от два реда цилиндри, кутия на трансмисията, магнети и вал за витлото. Допълнително са дадени фотоецвани кабели за запалването, табелка с надписи и опция между фотоецвана емблема на Pratt & Whitney и ваденка. Решетката на масления радиатор под двигателя също е детайл от фотоецван метал. За неразкапотирана машина това е предсотатъчно. Ауспусите са представени от четири "снопчета" от къси тръбички (всъщност за да станат тръбички трябва да се разпробият - лесна работа :)), които се монтират в профилни вдлъбнатинки в самия преден край на фюзелажа.
Витлото е трилопатно, от един цял детайл.
Капотражът е даден в три варианта: ранен - с долни охлаждащи створки и издути обтекатели за ауспусите; среден - без долни створи, но пак с издути обтекатели на ауспусите; късен - без долни стрворки и без издути обтекатели. Характерната "усмивка" на Hellcat, която се получава от долната част на капотажа, под двигателя е пресъздадена доста убедително. Не съм правил специално изследване, но в ревюто си на hyperscale.com Брет Грийн сравнява капотажа на Eduard със снимка на истинска машина, капотаж на Arii Otaki, Hasegawa, както и смолни детайли на Cutting Edge и Quickboost. Заключението му е, че Eduard са най-близо от истината:)
Нишите на основния колесник са отляти частично на долните повърхности на крилото - частите в които лежат колелата, а часттите, в които лежат стойките са отделни. Детайлността е много добра, за което спомагат и фотоецваните части. Створките на колесника са с добре оформени изпъкналости. Стойките са чудесни, с отляти хидропроводи за спирачките и допълнителни дребни пластмасови и фотоецвани детайлчета. Амортисьорите са дадени доста разгънати, което предполага че за изработване на модел на по-натоварена машина е необходимо рязане и скъсяване за да се "напрегнат" тсойките. Джантите са отделни от гумите. Колелата са тесни, без грайфери на гумите, което е коректно за ранните варианти на F6F-3 и по-придирчивите ще трябва да помислят за смолни колела, ако искат да изработят модел с някои от късните маркировки в комплекта. Опашната стойка е отлята заедно с колелото на една цяла част.
Въоръжението е представено от две детайлчета с по три картечни цеви за крилото и два чифта бомби - 250 и 100 паунда. Дадени са фотоецвани закрепващи болтовве за бомбодържателите, както и перки на взривателите и оперение за бомбите. Под тялото може да се окачи резервоар, за който също има фотоецвани гъзарии:)
Прозрачните части се състоят от неподвижна козирка, прицелно стъкло, фар и светлинки, две неподвижни прозорчета зад кабината и два варианта за подвижното остъкление - отворен и затворен - чудесно решение, позволяващо във всяко положение остъклението да пасне на фюзелажа. Прозрачността е отлична.

Ваденки. Един лист с маркировките за петте варианта и приличен брой служебни надписи и означения. Добре напечатени, чудесни цветове. Варианти за маркировки:

F6F-3, Probable BuNo 66016, VF-16, USS Lexington, Hawaii, September, 1943;
F6F-3, BuNo 25813, Lt. C.K. 'Ken' Hilderbrandt, VF-33, Ondonga, December, 1943;
F6F-3, BuNo 40090, VF-1, Lt. William C Moseley, USS Yorktown, June, 1944. За този вариант на носа има ръчно нанесен черен номер "890", останал от транспорта на машината до ескадрилата. На ваденките за номера забелязах пикселизация по края. Незнам дали е дефект или е нарочно, за да се имимира неравната граница на боята.
F6F-3, BuNo 40467, Lt. Alexander Vraciu, VF-6, USS Intrepid, February, 1944;
F6F-3, Lt. Richard E. Stambook, VF-27, USS Princeton, October, 1944.

Всички варианти са с камуфлаж от средния пердиод на войната в Sea Blue и Intermediate Blue отгоре и отстрани и бяло отдолу.

Инструкция. Добре напечатена, оформена като гланцова, цветна брошурка с 16 страници. Съдържа схеми на частите с обозначения кои от тях не се използват, последователност за сглобяване, схеми за залепване на маските, нанасяне на служебните маркировки и камуфлажите. Добре обяснена, засега не съм открил ребуси и недомислия.
Цветовете са с референции към каталога с акрилни и емайлови бои на Gunze Sangyo.

Заключение. Отличен модел, високо качество, чудесна детайлност, богати опции, фотоецвани части, маски. Цената е малко соленичка, но у нас Нирахоби може да го достави по-изгодно - когато го узнах, моят модел вече пътуваше насам :? Не смятам, че моделът е особено сложен за изработка, но все пак търпението и внимаването са задължителни, предвид наличието на разни дребни части. Еduard обявиха, че този модел ще е с по-простичка конструкция (в никакъв случай за сметка на коректните детайли) в сравнение с предните им FW-190 и Bf-110. Особено с FW-190 смятам, че малко са попрекалили - то не са разкапотирани двигатели, оръжейни ниши, чудесии - като в крайна сметка сглобяването става сложно дори за тези, които не желаят да се възползват от възможността да изработят "разглобен" самолета, а същевременно за пълно детайлизиране на двигателя и разните отсеци се искат още куп детайли, които да се изработят от подръчни материали или да се купят допълнително. Е, ако ще обещаваме супердетайлност, нека всичко необходимо да е в кутията. В това отношение моделът на Hellcat е проектиран по-премислено, от кутията може да се изработи отличен модел, с чудесна детайлност, но без да се усложнява (и оскъпява) излишно конструкцията, а желаещите супер дейлиност да си търсят начини.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Изображение
Групова тематична изработка "P-47":
Nick_Wolf1 P-47D Academy 1/48
Wolf P-47D Academy 1/48
Аватар
nick_wolf1
Маниак
Маниак
 
Мнения: 748
Регистриран на: 07 Апр 2006, 15:56
Местоположение: София

Re: F6F Hellcat

Мнениеот DDt » 20 Апр 2014, 18:59

Модел: F6F-3, Hellcat
Мащаб: 1/72
Производител: Eduard
Закупуване и цена: Нирахоби, 16,70 лева

На историята на самолета няма да се спирам, описана е достатъчно подробно в редица монографии, статии, голяма част от които са достъпни и в Интернет.

Първи впечатления:
Моделът е от серията Weekend, тоест няма фотоец, бокс-артът е опростен, декалната версия е само една, инструкцията е черно-бяла, няма и цветни профили освен на гърба на кутията. Изключени са и маските за боядисване на фанара и колелата. Всичко това определя и цената, по-ниска с около една трета от тази на ProfiKit серията. Моделът е насочен към хората искащи просто да се разнообразят за един уикенд, нямат нужда от допълнителни екстри или искат да ползват базовия модел.

Самият модел идва в кутия с примитивен бокс-арт, показващ единствената камуфлажна версия в полет, на гърба има схема в 4 проекции на разположението на цветовете и декалите. Частите са от сива пластмаса за разлика от Profi версията, където са от класическа Едуардска кремава такава. Тук беше първият минус за Еди - кутията беше разлепена, имаше свободно изпаднали части, а пликът в който бяха самите те беше разкъсан. Черна точка от мен.


Детайли:
Разположен на три големи платки, както и една кръгла за прозрачни детайли още преди да се започне работа става ясно, че иде реч за голям самолет.
На платка А са частите на фюселажа, позволяващи изработка на F-3 и F-5 (ранна и късна) версиите. Разшивката е отлична, ясна, тънка и плитка. Страхотно впечатление ми направи фактът, че Едуард са успели да хванат формата на тялото на самолета, както и стъпаловидното снаждане на обшивката. Единствен проблем за мен е тоталната липса на нитове, които се виждат повече от ясно на снимките на самолета. Удоволствието от направата им остава за моделиста. Ако тръгнете са се заигравате може да се замислите и за една имитация на "стресирана" обшивка, нещо виждащо се по снимките.

Платка В - няма какво да се коментира по нея - крила. Горна и долна половина. Добре разшити, с хубави шахти на колесника. Няма нитове, изборът си е ваш дали/или. В допълнителните сетове на еди има и детайли за направа на оръжейните отсеци отворени. Единствен минус на тази платка е, че картечниците не са разпробити, което важи и за успусите. Quickboost предлагат смяна за цена от около 5 пари за всеки сет, Вие си решете струва ли си. За мен - да.

Стигаме до последната платка С. Тук е всичко останало - кокпит, двигател, магнети за двигателя, даже се виждат и детайлите за радара за нощната версия, но липсва табло за нея. Говорейки за таблото и кокпита, мога да споделя, че не е никак зле изпълнен, самолетът е с кабина с тежки рамки, така че освен коланите на седалката друго не се вижда при затворен фанар. Ако искате да се занимавате имате свобода на действие, като и тук афтърмаркет обществото се е погрижило да има с какво да Ви вземе парите. Дадени са два варианта за гуми - тесни с успоредна шарка и късни, дебели с диамантена шарка на грайфера. Справка с референциите за конкретната машина.

Декали и инструкция. Декалите са чудесни с минимален филм около тях, цветовете са правилно предадени. Ще е необходимо да ги състарите подходящо веднъж поставени на модела. Инструкцията е подробна, ясна, четима, лесна за следване. В цветен вариант може да се изтегли в PDF формат от сайта на Едуард.

Прозрачност без граници. Прозрачните детайли са точно, както прочетахте току-що. Чудесни. Няма какво повече да се добави.

Заключение:
Чудесен, чудесен модел. На тези пари е направо кражба, като се има предвид, че Ревел/Италери струват даже отгоре (около 18-20 лева), а качеството си е от миналия век. Имат спуснати задкрилки, но нищо повече.
Въпросът е какво да изберете - ако искате да не мислите почти за никакви допълнителни детайли си вземете профипак офертата. Има ец, маски и 4 декални версии. Инструкцията е цветна и гланцирана, за разлика от листчето тип ксерокопие в този модел. Хубавото е, че на практика от всяка кутия можете да изработите всяка версия, стига да се снабдите с подходящи декали. За мен Weekend версията на едуардския Hellcat е по-добрата инвестиция. Препоръчвам на всички!!!



Блог/My personal blog: http://redlinemodels.wordpress.com
Аватар
DDt
Ненадминат
Ненадминат
 
Мнения: 4533
Регистриран на: 29 Сеп 2006, 10:30
Местоположение: София

Re: F6F Hellcat

Мнениеот Venko » 30 Ное 2016, 12:20

Модел: F6F-3 Hellcat
Мащаб: 1/48
Производител: Eduard
Закупуване и цена: Хобикулт, 29,60 лв.

На история и технически данни за самолета няма да се спирам, описани са подробно в мрежата и предишните постове на колегите.

Кутията е от стандартния за Едуард твърд картон, с горно отваряне на капака. Боксартът е хубав, представящ F6F-3 в бой, а зад него горящ A6M Zero. Отстрани на капака имаме 5 цветни профила на камуфлажите, които са в комплекта.



Вътре намираме четири платки от сива пластмаса, опаковани в един плик, прозрачна платка с частите на фанара, две малки платки с фотоец, комплект смолни колела, декален лист и инструкция.



На пръв поглед частите са отляти перфектно, без дефекти, детайлът е на високо ниво по отношение на разшивка, нитове и т.н.

На платка "C" са разположени частите на фюзелажа плюс два варианта на капота на двигателя; на отделна рамка има трети вариант за него:



Платка "А" съдържа двете половини на крилата, плюс картечниците Браунинг, отново без забележки:



Платка "Е"-контролните повърхности на самолета, витло и различно подкачено въоръжение и допълнителен резервоар за гориво:



Платка "G"-частите на интериора и двигателят, също и колесниците. Два варианта за приборно табло-едното с изпъкнали контролни прибори, ако не искате да използвате фотоец:



Платка "H"-прозрачните части за фнара-ясни и без забележки:



Две фотоецвани платки, едната за интериора, която е оцветена и другата за стабилизаторите на бомбите, ако решите да сложите такива; плюс някои елементи по двигателя:



Най-приятната изненада са смолните колела, които не са включени в старото издание на модела; детайлът е отличен и допълнително ще украси готовия модел:



Маски за фанара, които са голямо улеснение:



Голям декален лист с маркировките-отпечатан много добре и подробен:



Позволява изработката на пет машини:

-F6F-3, Probable BuNo 66016, VF-16, USS Lexington, Hawaii, September, 1943
-F6F-3, BuNo 25813, Lt. C.K. 'Ken' Hilderbrandt, VF-33, Ondonga, December, 1943
-F6F-3, BuNo 40090, VF-1, Lt. William C Moseley, USS Yorktown, June, 1944
-F6F-3, BuNo 40467, Lt. Alexander Vraciu, VF-6, USS Intrepid, February, 1944
-F6F-3, Lt. Richard E. Stambook, VF-27, USS Princeton, October, 1944

Инструкцията е стандартната за Профипака-цветна и гланцирана, с последователни стъпки. Цветовете са дадени по номерацията на Mr.Hobby. Може да се свали цялата в PDF формат от сайта на Eduard.



В заключение: страхотен модел на още по-добра цена, с опростена конструкция, която няма да предизвика проблеми при сглобката, като това никак не се отразява на детайлността.
Горещо препоръчвам!
IN PROGRESS:
Figures

MY YOUTUBE CHANNEL
Аватар
Venko
Ненадминат
Ненадминат
 
Мнения: 958
Регистриран на: 12 Дек 2007, 11:19
Местоположение: Казанлък


Назад към В кутията / In-Box Preview

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта