Aichi D3A "Val"

Купили сте си нов модел? Споделете Вашите впечатления - какво намерихте в кутията, как Ви се струва отливката, инструкцията и декалите... Оценете модела.

Aichi D3A "Val"

Мнениеот ARTU » 22 Авг 2007, 19:21

D3A2 Aichi Type 99 Model 22 "Val" Japanese Naval Carrier Dive-Bomber, FUJIMI 1/72, кат.№ F-8

Изображение

Благодарско на javelin за доставката!

Какво да кажа в началото? Достатъчно известен самолет, странно защо сумати и фирми правят "Зеро", но пък "Вал" или "Кейт" почти няма... FUJIMI правят и D3A1, но лично аз предпочетох D3A2, защото Pavla Model предлагат вакуумен фанар за модификацията, което ще ми позволи да поработя в кабината.

Кутия с капак - картон с много добър бокс-арт. Вътре намираме инструкция, плик с декали, плик с прозрачния детайл и плик с детайлите от непрозрачна пластмаса - общо 45 броя.

Инструкцията е последователна, добре отпечатана, а изработването на модела е реализирано в седем стъпки. Повечето от указанията са с йероглифи и съвсем малка част от тях са дублирани и на английски. ще се налага да се работи по усет. Инструкцията е релийз 1996 година. Не можах да открия какви бои трябва да използвам - обозначенията са с H и цифра, но пък има дублирано наименованието на съответния цвят и на английски.

Декалите са добре напечатани, тънки и на пръв поглед - много добри. Има декал за приборното табло на пилота. Позволяват изработването на две машини. Точно какви обаче не знам, защото е написано с йероглифи. Цветът отгоре е зелен, а отдолу - сиво.

Прозрачният детайл леко е замъглен, със средна дебелина и добро рамкиране. Но пък е от цял детайл, което означава, че ако ще го използвате - трябва да се реже. Аз избрах варианта с вакуумен фанар от Pavla.

Разделил съм принципно платките на общо 4.

Първата съдържа 26 детайла - лява половина на фюзелажа, двигател, седалки, 4 х 60 кг бомби, бомбодържатели и т.н. Забелязват се леяци, но се отстраняват лесно. Гравировката е фина и геометрично правилна.

Втората съдържа общо 11 детайла - дясна половина на фюзелажа, колесник, 250 кг бомба, въздушни спирачки и под на кабината. Подът е верен, но съвсем гладък. Според мен FUJIMI са се изложили именно при колесника, тъй като колелетата са отляти за обтекателите. Срам!

Третата съдържа общо 14 детайла - пропелер, носова част, обтекател на пропелера, задно хоризонтално оперение, горна част на фюзелажа, бомбодържатели. Отливката е без забележки.

Четвъртата платка съдържа 3 елемента - долна част на крилото и две горни половини. Гравировката е безупречна.

Сега по същество... Споменах огромния проблем с колесника и колелетата. Вторият основен проблем е липсата на интериор. Не е доден детайл за гръбната бронирана плоча зад пилота, която даже има и прозорчета, не е даден перископа, стойката на картечницата не отговаря на истината. Eduard предлагат фотоецван комплект за машината и възнамерявам да си го поръчам... Иначе като цяло модела е опростен, иска прецизна изработка и сравняване на всеки етап с правилни чертежи. Нека прецизната гравировка не ви подвежда - за
съжаление тя е само схематична. Няма пресъздадени нитовете и някои от елементите по екстериора. Но в 1/72 не е болка за умиране.

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Последна промяна ARTU на 22 Авг 2007, 20:39, променена общо 2 пъти
Активни проекти: FW-190A-8/R-11 (REV) ██[][][] ; FW-190F-8 (REV) ██[][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11305
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот javelin » 22 Авг 2007, 20:18

Боите с Н май са GUNZE, влез в Luckymodel. Там ги има с номера и картинка с цвета.
А относно благодарностите пак заповядай ( за фотоеца) :D 8)
Аватар
javelin
Маниак
Маниак
 
Мнения: 527
Регистриран на: 12 Май 2006, 10:49
Местоположение: София

Мнениеот ARTU » 22 Авг 2007, 20:32

Ами мога направо да го заявя (фотоеца на Eduard 72083), защото на сайта им пише "Canceled"... Интересно доскоро си седеше и даже му бях дръпнал Manual-а :(
Активни проекти: FW-190A-8/R-11 (REV) ██[][][] ; FW-190F-8 (REV) ██[][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11305
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот eagle1 » 23 Авг 2007, 10:46

Навсякъде където има инструкция със Н и две квадратчета с номер в тях са препратка към бои на Mr.Color/Gunze Sangio. Почти всички азиатски производители са така - fineMolds, Fujimi, Hasegawa че и DML Dragon край тях. Само Tamiya дава собствените си.
Но това не бива да те плаши -преди време ти дадох линк с таблица за съответвие на цветовете, а и нали суматията и производители продават бои които твърдят че са като истинските дори за японци. Агама включително. :)
Аватар
eagle1
Специалист
Специалист
 
Мнения: 285
Регистриран на: 18 Апр 2006, 16:24

Мнениеот nick_wolf1 » 23 Авг 2007, 11:01

Само да допълня, че числата в двете квадратчета с боички на Gunze са съответно за двете им серии "Hobby Color" - акрил и "Mr. Hobby" - laquer. Иначе Agama наистина имат не лош асортимент японски цветове, но пък в акрилен вариант имат само няколко боички. Не виждам интериорния зелен цвят за кабина, но пък май имат синия защитен лак за вътрешността на самолетите. Gunze и евентуално Тamiya май най-добре покриват японските цветове. Аз проучвах наскоро заради един A6M5 Zero и един J2M3 Raiden.
Групова тематична изработка "P-47":
Nick_Wolf1 P-47D Academy 1/48
Wolf P-47D Academy 1/48
Аватар
nick_wolf1
Маниак
Маниак
 
Мнения: 748
Регистриран на: 07 Апр 2006, 15:56
Местоположение: София

Мнениеот eagle1 » 23 Авг 2007, 11:07

Интериорния зелен със сигурност го имат Aeromaster, чиято акрилна линия в момента е купена и произвеждана с етикетчета на Testors.
Аватар
eagle1
Специалист
Специалист
 
Мнения: 285
Регистриран на: 18 Апр 2006, 16:24

Re: Aichi D3A "Val"

Мнениеот ARTU » 14 Юни 2014, 09:41

Aichi Type 99 "Val" Dive Bomber, 1/72 DRAGON, кат.№ 5045-03

Информация за самолета - ТУК.

До неотдавна изборът за D3A1 в 1/72 беше ограничен до модела на FUJIMI, или заготовката на AIRFIX. През 2012 год., след сериозна анонсираща кампания, DRAGON пуснаха модел на този знаменит бомбардировач. Лично моите надежди бяха за един чудесен модел, който ще се изработи с достатъчно добра детайлизация, с добра стиковка на детайлите и с достатъчно добра копийност. За съжаление DRAGON са успели да прихванат една "знаменита" страна на прословутите чешки шорт-рънове - детайлите изглеждат достатъчно добре на платка... и до там.

Кутията е стандартна за DRAGON - гланциран картон с капак, динамичен бокс-арт, една от камуфлажните схеми отстрани, както и няколко 3D изображения от другата страна. В кутията, грижливо опаковани в два запечатани целофанови плика са пластмасовите платки с детайлите. В отделни пликове с клипс са декалния лист и платката с прозрачните детайли. Инструкцията е прегъваща се през средата, междинен размер между А4 и А3. Отпечатана е черно-бяла, с допълнителен син цвят. На първа страница имаме черно-бяло изображение на боксарта и схема на разположението на детайлите. Изработването на модела е дадено в цели 5 (пет!!!) стъпки, сумарно на почти една страница. Последната страница и половина са камуфлажните схеми, като цветовете са по Gunze и Model Master. Предложени са осем машини, участвали в атаката над Пърл Хърбър през 1941 год., като камуфлажът е IJN Gray, с черен капот на двигателя.

Декалите са много добре отпечатани, без забележки или разминавания на цветовете.

Прозрачните детайли са добре отляти, фанарът е даден нацяло и разчленен. Сравнявайки с аналогичния детайл при FUJIMI,се набива на очи доста голямо несъответствие, като според мнения на моделисти, този на FUJIMI е по-точен. Иначе по прозрачност и фрейминг забележки няма.

Платките са общо три - A, B и групираните на едно C и D.

На платка A са разположени 15 детайла - двете черупки на фюзелажа, въздушни спирачки, хоризонтални стабилизатори, управляващи плоскости. Разшивката е фина, вдлъбната, като на места (към зализите на крилата) е недовършена. Платнената обшивка на управляващите плоскости е дадена доста странно - на нивото на модел от 70-те години на миналия век. Интериорът е безупречен, като проблем се явяват следите от ежектори в него.

На платка B са разположени 7 детайла - елементите на крилото. Това са долна половина, с усилен рамковиден набор от вътрешната част, сгъваеми краища на крилото, две горни полукрила. Разшивката е фина, вдлъбната, но опростена. Няма забележки по отливката. От вътрешна страна има удобни фиксатори за половините.

Общо 37 детйла има на платка C и още 27 на платка D. това са кокпит, елементи от интериора и екстериора. Отливката на дребните детайли е без забележки, с чудесна текстура, с прецизност към елементите им.

Като плюсове на модела може да се отбележи добрата разшивка, пълният интериор, опциите за отворен или затворен фанар (със забележки!), фабрично сплесканите гуми, отделния монтаж на колелетата към обтекателите, сравнително добрият двигател, чудесно проработения бомбов комплект и носачите му, възможността за сгънати краища на крилата...

Като минуси може да се отбележи прекаленото разчленяване на разни ситни детайли. Безспорен минус е фактът, че бомбардировачът е оставен... невъоръжен. Без майтап! Няма отбранителна картечница. Това тотално обезсмисля опцията за отворен фанар.

Друг огромен минус е опростената инструкция - много от детайлите са сгрешени или просто не е отразено монтирането им. при изработката на модела трябва да се разчита на интуиция и добра референтна база. Кокпита например е нарисуван като цял блок, а на практика е само основата му. Седалките са D4 и D5, но на схемата и двете са дадени като D5. Да не говорим, че са в някакъв невероятен мащаб, може би иронично намигване към дребния ръст на японците, но въпреки това прекалено - едва ли пилотите са били деца на 13 години. В инструкцията никъде не е отбелязано, че капота на двигателя може да се монтира с отворени створки (детайл С25), или затворени - детайли 21 и 22. Друг е въпросът, че двете половини със затворените створки нямат фиксатори - вероятно производителят разчита те да се държат на място по силата на убеждението на моделиста. Има тотално разминаване между изобразените схеми на детайлите и номерацията им. така например двигателя е детайл C26 на платките, но на схемата е даден като C23. Да не говорим за липсващото фарче на полукрилото отдолу. Оставено е място, но колкото и да гледате, няма да откриете в инструкцията прозрачен детайл, който да поставите там. За съжаление и в детайлите няма такъв...

Като цяло моделът прави впечатление на добре замислен такъв, но в процеса на реализация сякаш е сменен целия екип и са започнали хаотични работи, с някакъв фиксиран краен срок, като резултатът е налице. Отрицателният такъв имам предвид. Като добавим и високата цена (модна традиция на DRAGON в последно време), получаваме едни големи претенции, без реално покритие.

Моделът е закупен от e-bay за около 34 USD, с включен транспорт.

Към модела съм добавил детайлизация на EDUARD - кат.№ 73448, като цветния комплект облагородява в добра степен интериора и екстериора. Добавил съм и маска на EDUARD, кат.№ CX321.

Активни проекти: FW-190A-8/R-11 (REV) ██[][][] ; FW-190F-8 (REV) ██[][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11305
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора


Назад към В кутията / In-Box Preview

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron