Northrop P-61

Купили сте си нов модел? Споделете Вашите впечатления - какво намерихте в кутията, как Ви се струва отливката, инструкцията и декалите... Оценете модела.

Northrop P-61

Мнениеот ARTU » 11 Сеп 2017, 13:06

Northrop P-61B Black Widow, 1/72 DRAGON, кат.№ 5036 Premium Edition

Нито едно от творенията на гениалният американски авиоконструктор Джон Нортроп не е било лишено от оригиналност. Не прави изключение и първият и единствен за ВВС на САЩ специално произведен нощен изтребител, станал известен като "Черната вдовица". Освен това P-61 е най-големият и тежък изтребите, приет на въоръжение в USAAF в периода на Втората световна война. Поради многото технически проблеми и забавяния, самолетът успява да вземе участие във военните действия едва през лятото на 1944 год. в южните райони на Тихия океан. За разлика от другите типове изтребители в USAAF, "Черната вдовица" няма такова внушително количество победи, тъй като в момента на въвеждане в експлоатация, съюзниците вече имат изключително превъзходство във въздуха на всички фронтове, а много малко противникови самолети са извършвали нощни полети. По тази причина P-61 е използван и като нощен бомбардировач - бордовият радар бил използван за откриване на влакови композиции и колони с военна техника, за унищожението на които се използвал напалм или бордовото въоръжение. На някои машини под крилата са били добавяни направляващи тръби за ракети тип "базука". Неочаквано P-61 се оказали изключително ефективни в тази роля, като типичното въоръжение при щурмови мисии е било няколко бомби с тегло по 227 кг (500 фунта), резервоари с напалм или неуправляеми реактивни снаряди
Над Европейският ТВД в началото на 1944 са предислоцирани 422 Night Fighter Squadron и 425 Night Fighter Squadron. Машиите не могли да се мерят по скорост с немските изтребители и средни бомбардировачи. Машините от 422 NFS пристигат във Великобритания без дорсални кули и се включват в бойните действия през юли 1944 година. Първата жертва на "Черна вдовица" става летяща бомба V-1 на 15-ти юли. След това самолетите започват успешно да свалят машини от типовете Junkers Ju 188, Junkers Ju 52, Bf 110, Fw 190, Dornier Do 217 и Heinkel He 111.

Моделът на DRAGON (бивш DML) е в кутия от мек картон с капак. Капакът е гланциран, с репродукция на последният свален японски самолет от "Lady of dark". В кутията имаме инструкция, плик с цип с декалите, запечатан плик с цветна фотоецвана платка от EDUARD, найлонови пликове с пластмасови платки.

Инструкцията е тип "чаршаф" с осем страници, черно-бяла, с допълнителен син цвят. На първа страница имаме чернобяла снимка на репродукцията на капака и схема на платките с детайли. От втора страница започват схемите за изработка на модела, които са представени в общи 10 стъпки. На последните две страници са предлаганите три камуфлажни схеми.

Декалите са много добре отпечатани, без разминавания или забележки. Позволяват изработването на три машини:

1. P-61B, 418th NFS, South Pacific 1944
2. P-61B, 422nd NFS, France 1945
3. P-61B, 548th NFS, Iwo Jima 1945

Цветната фотоецвана платка съдържа базови детайли за облагородяване на интериора и екстериора - приборни табла, колани, антени, спирачни маркучи, ръчки. Изработката и боята е без забележки.

Първото ми впечатление - моделът е наистина огромен, в сравнение с обичайните изтребители. "Вдовицата" влиза спокойно в категорията на двумоторните бомбардировачи. Всички платки ас от сива пластмаса, отливката е без особени забележки.

На платка А са черупките на фюзелажа и елементите от двигателите до вертикалните стабилизатори - общо шест детайла. Отливката е без забележки, разшивката е фина вдлъбната гравировка, с нитове и технологични капачета. Нишите на колесника са със съответен итериор. На платка В са четири елемента - горни и долни полукрила. Текстурата е добра, с лек шагрен, гравировката е на ниво, като въздуховодите в предната част на килата са представени съвсем аскетично, без съответните направляващи. Механизацията е отлята за едно с полукрилата и не е предвидено раздвижването. Същото се отнася и за въздушните спирачки. На платка С имаме общо 30 детайла - елементи от интериора и екстериора. Тук намираме вътрешните стени на кокпита, който е с чудесна текстура и представен много добре. Капаците на шахтата на носовият колесник следва да са трисекционни, но са дадени като двусекционни. От вътрешна страна на всички капаци има чудесна гравировка. Единствена забележка към колелото на носовият колесник, който е отлят заедно калника си от горна страна. На тази платка се намира и удълженият непрозрачен носов обтекател.
Две идентични платки С съдържат 22 детайла всяка. Тук е даден двигателят - само предната звезда и съвсем аскетично, но същият не се вижда от обтекателя и кока на витлото. Лопатите на витлата са дадени като отделни детайли. Имаме и общо четири подкрилни резервоара с горивопроводи.

Прозрачните детайли са общо шест, като полупрозрачният носов обтекател е излишен за този вариант P-61. Кабината е с чудесен фрейминг и прозрачност.

В заключение - чудесен модел, със своите плюсове и минуси. Към минусите може да добавим и сгрешената оръжейна купола от горе. Фотоецваната платка от комплекта е напълно достатъчна, но се намира детайлизация и за раздвижване на екстериора, в това число и въздушните спирачки.

Активни проекти - очаква вдъхновение. Вдъхновение: █[][][][]
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 11165
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Назад към В кутията / In-Box Preview

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта